El 012 obre un nou servei per atendre dubtes dels estrangers

Serà operatiu en anglès, àrab, castellà i català els dies laborables de 9 a 17 hores. No resol tràmits de residència ni de treball.
«Si sóc estrangera, puc accedir a la funció pública?», «com puc contractar un estranger que està fora del país?». Aquestes són dues de les moltes preguntes que des d’ara respon el 012, el telèfon d’informació de la Generalitat que ha obert un nou servei per atendre els immigrants i autòctons amb dubtes sobre qüestions d’estrangeria. També pot posar llum als dubtes sobre educació, associacionisme, salut o habitatge.

El nou servei atén de dilluns a divendres des de les 9 del matí fins a les 5 de la tarda a través del català, castellà, anglès i àrab. La consellera de Benestar i Família, Anna Simó, va explicar ahir que s’ampliaran els idiomes i l’horari d’atenció segons el volum de trucades que es rebin.

En tot cas, va destacar, no és un telèfon per resoldre els tràmits dels expedients de regulació o permisos de residència i laborals.

Informació senzilla

El 012 Informació neix amb la voluntat «d’evitar enganys a la informació» que reben els estrangers, que en molts casos han de fer «itineraris massa llargs per ser atesos», va matisar la Secretària per la Immigració, Adela Ros. En aquest sentit, va explicar que «sempre es donarà informació actualitzada» i es derivarà cap a d’altres administracions quan siguin competents.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento