Notícies de la Història de Catalunya

1877-1889: Retrats de la primera ballarina de l’Òpera de París
Pocs personatges del món del París del XIX han demostrat tenir la gran capacitat d’atracció, d’ésser retratats per alguns dels més grans pintors del món del seu moment històric. Aquest és el cas de Rosa Mauri i Segura, coneguda com a Rosita Mauri.

Des del seu Reus natal, debutà com a ballarina clàssica a Barcelona el 1870, als 21 anys, i, esdevingué, al 1878, la primera ballarina del Ballet de l’Òpera de París. Anys més tard, seria professora i directora de coreografia del Conservatori de l’Òpera parisenca, quan aquesta òpera era un dels principals centres de producció teatral del món. Al 1877, el pintor Édouard Manet, un dels pares de l’Impressionisme, la va retratar.

Al 1881, fou una altra gran figura de la pintura francesa: Auguste Renoir. No ha de sorprendre que també la pintés i la dibuixés en diferents moments el més famós dels pintors de ballarines: Edgar Dégas. El Portrait d’una femme de Dégas, però, és de 1887, quan Rosa Mauri tenia 38 anys. D’altra banda, un dels millors artistes de la «llum del Nord», el suec Anders Zorn, retratà Rosa Mauri el 1889.  De fet, Reus, el lloc de naixença de Rosa Mauri, la segona ciutat de Catalunya al segle XIX, va generar, en aquell segle, alguns personatges excepcionals. Anoteu: Pere Mata, metge i filòsof, Marià Fortuny, pintor, Joan Prim, militar i polític, Antoni Gaudí, arquitecte, Eduard Toda, diplomàtic, mecenes i historiador, i Rosa Mauri, ballarina.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento