Comunitat Valenciana

Marco avança que demanarà que À Punt tinga un pressupost de 70 milions per a 2019, 15 més: "Ho necessitem"

  • La directora general de la Societat Valenciana de Mitjans de comunicació, Empar Marco, ha avançat aquest dimarts que per a 2019 demanarà que À Punt, la nova radiotelevisió pública valenciana, compte amb un pressupost d'uns "69 o 70 milions" d'euros, una quantitat que supera en 15 els 55 amb els quals compta en l'actualitat. "Ho necessitem per a dinamitzar el sector audiovisual i mantindre aquesta dinamització. Per a fer més producció, difusió de la llengua i més qualitat", ha dit.
La directora d'À Punt, en la seua intervenció en Corts
La directora d'À Punt, en la seua intervenció en Corts
FLICKR CORTS
La directora d'À Punt, en la seua intervenció en Corts

La responsable de l'ens públic s'ha pronunciat d'aquesta manera durant la seua compareixença en la Comissió de Radiotelevisió Valenciana i de l'Espai Audiovisual a Les Corts Valencianes, en resposta a la pregunta que li ha formulat el diputat del PP Jorge Bellver per a conéixer el pressupost que aquest mitjà públic demanarà per a 2019 i si serà igual o major als 55 milions actuals. Marco ha assenyalat que serà necessari "més pressupost" encara que "no molt més", una quantitat que "no és el 0,3 ni el 0,6" per cent són "el 0,35".

"Amb cinc centenes més tindrem bastant", ha considerat, després del que ha xifrat el pressupost ideal per al pròxim any en uns "69 o 70 milions" d'euros. "Demane això. Eixos diners és el que demanaré en el pressupost de 2019", ha insistit la responsable d'À Punt, que ha assenyalat que "tot costa diners, també l'externalització, que es paga". Ha agregat que "el repte és el pressupost, l'obtenció de recursos propis i la publicitat", respecte a la qual ha mostrat la necessitat d'incrementar-la.

Abans d'Empar Marco ha comparegut en la citada comissió de Les Corts el president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC ), Enrique Soriano, que no ha donat dades concretes d'aquest pressupost quan Jorge Bellver li ha formulat la pregunta sobre aquest tema. El diputat del PP ha apuntat la possibilitat que pretenguera augmentar-ho per a assumir les despeses de personal.

Soriano ha respost que el "mínim" del pressupost són els 55 milions d'euros però no ha donat cap altra dada. Ha indicat a Bellver que "el projecte de pressupostos ho han d'aprovar" els diputats autonòmics "en les Corts" i ha dit que al Consell Rector que presideix no li correspon decidir. Al seu torn, ha explicat que dijous, aquest òrgan "aprovarà un projecte de pressupostos" que "passarà a la Generalitat" perquè ho incorpore en els seus comptes i ho porte després al Parlament valencià.

Després de la resposta donada per Marco, el representant del PP ha agraït la "valentia" de la directora general en parlar de xifres concretes, "cosa que no ha fet el president de la Corporació" Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC), "que sap que s'estan pensant en 70 milions d'euros i ho ha amagat", ha censurat.

Bellver ha valorat que finalment se sàpia que "la televisió valenciana necessita 15 milions d'euros per a tirar endavant" i ha considerat que eixe increment "està vinculat al personal", per la qual cosa ha dit que s'han "ajustat pressupost i plantilla" per a "no fumar-se la llei".

"VERDADER SERVEI PÚBLIC"

Durant la seua compareixença en Les Corts, Empar Marco ha destacat l'"esforç" dut a terme per a dotar a les instal·lacions de Burjassot que són seu d'À Punt d'infraestructures i tecnologia d'"última generació", així com la tasca per a "tindre completa la graella" i per a oferir "un verdader servici públic". Entre les novetats de la programació de la ràdio ha destacat que es comptarà amb més magazins en ampliar a un a la vesprada i un altre a la nit que se sumen al del matí, amb més esports, tres edicions d'informatius i major col·laboració amb les emissores municipals -a través de conveni- per a "guanyar cobertura i proximitat".

Així mateix, ha anunciat que "aquesta setmana acabaran d'instal·lar els equips nous perquè totes les emissions arriben a tota la Comunitat". Marco ha al·ludit a la "variada" programació de la televisió, amb iniciatives com La Vall, la sèrie de ficció estrenada aquest diumenge, espais informatius, reportatges i altres espais, i ha considerat que s'està "complint el mandat públic i fent visible la Comunitat". "Estem en tota la comunitat, de punta a punta", ha insistit, per a destacar l'aposta per la "proximitat" i ha afirmat que s'estan "esprement els recursos" que es tenen i complint "la llei de creació, el llibre d'estil i el contracte programa" del nou ens públic.

"Malgrat les dificultats estem satisfets. Vam mostrar la pluralitat, notícies bones i roïnes i vam oferir el Debat de Política General sencer perquè la ciutadania ha de conéixer a tots" els membres de les Corts, ha exposat la directora general. Després d'açò, ha anunciat que a partir de l'1 d'octubre en la televisió una de les rondes d'informatius comptarà diàriament amb traducció en llengua de signes i ha recordat que la programació es pot seguir subtitulada.

PLA DE MÀRQUETING "SENZILL PERÒ EFECTIU"

Empar Marco ha mostrat també, després que el diputat de Podem Antonio Montiel apuntara la necessitat de comptar amb més audiència i de donar a conéixer la nova radiotelevisió, la conveniència de treballar en eixe camí. Ha reconegut que hi ha "molta gent que no coneix À Punt" i ha assenyalat que a més de les dos campanyes de promoció que s'han fet, sense "un efecte arrasador", es treballa ara en "un pla de màrqueting més senzill però més efectiu" que busca "formes imaginatives d'arribar a la gent".

Igualment, ha manifestat que a més de la promoció es necessita que el senyal arribe a tothom i que la gent siga conscient que ha de sintonitzar en les seues televisions la freqüència de la nova televisió pública. D'altra banda, ha apostat per "millorar" produccions, tant "en contingut com en format" per a anar afermant-se i ha defès també, en resposta a les preguntes que sobre aquest tema li ha formulat Ciutadans i Podem, per la col·laboració, la coproducció i l'externalització de determinats servicis perquè es necessita "un mínim" i es compta amb "un equip just d'informatius i programes".

En aquest punt, la directora general ha ressaltat, en resposta a la petició que li han fet alguns diputats, que es tenen en compte i valoren les condicions laborals dels treballadors de les empreses externes amb les quals es treballa i també que fomenten l'ocupació femenina. Quant al personal d'À Punt ha dit que se segueix treballant a conformar la plantilla adequada i comptar amb professionals que "siguen solvents,

tinguen capacitat comunicativa, experiència i trajectòria professional".

DINAMITZACIÓ DE L'AUDIOVISUAL

Preguntada pel diputat de Podem Antonio Montiel respecte a possibles fitxatges de "presentadors estrela", ha respost que "en cap cas s'ha entrat en la dinàmica de fitxar noms propis a preus desbaratats" encara que ha dit que no es renuncia a comptar amb "professionals que han demostrat capacitat".

Igualment, ha valorat la repercussió positiva i la "influència dinamitzadora" que ha tingut l'arribada d'À Punt en el sector audiovisual valencià, entre altres coses pel que fa a la ficció i a l'animació. Empar Marco ha afirmat que la nova radiotelevisió valenciana no és "una despesa" sinó "un factor de dinamització " des del sector públic, al mateix temps que ha apostat per treballar per a aconseguir "una bona reputació".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento