Comunitat Valenciana

València va batre en 2017 el seu rècord turístic amb més de 2 milions de visitants i 4,8 milions de pernoctacions

  • La ciutat va tancar l'any amb tots els indicadors turístics en positiu per primera vegada.
  • El nombre de visitants va augmentar un 3,8% i també van pujar la rendibilitat i la despesa.
  • El sector espera un mes de març "extraordinari" en coincidir Falles i Setmana Santa.
La concejala de Turismo y teniente de alcalde de València, Sandra Gómez, durante la rueda de prensa ofrecida este lunes junto a representantes del sector.
La concejala de Turismo y teniente de alcalde de València, Sandra Gómez, durante la rueda de prensa ofrecida este lunes junto a representantes del sector.
20MINUTOS.ES
La concejala de Turismo y teniente de alcalde de València, Sandra Gómez, durante la rueda de prensa ofrecida este lunes junto a representantes del sector.

La ciutat de València va tancar l'any 2017 amb xifres positives, per primera vegada, en tots els indicadors turístics. Després d'anys de contracció en la demanda com a conseqüència de la crisi econòmica, l'estratègia quant a l'oferta s'ha centrat en el diversificar el producte, a apostar per la desestacionalització i a buscar un perfil de turista en el qual preval més la qualitat que la quantitat. No obstant açò, les xifres també comencen a acompanyar de forma generalitzada.

L'indicador global llança una balanç de 2,01 milions de viatgers durant l'any 2017, enfront dels 1,9 milions de l'exercici anterior, la qual cosa suposa un creixement del 3,8%. Es tracta de la xifra més alta de la sèrie històrica de València, tal com ha donat a conèixer aquest dilluns la tinent d'alcalde i regidora d'Economia i Turisme, Sandra Gómez, que ha destacat el "rècord" registrat en els visitants internacionals, que per primera vegada passen del milió després d'haver crescut un 7%.

Gómez també ha subratllat els 4,8 milions de pernoctacions comptabilitzades (un 6,6% més), amb gran presència de les d'àmbit internacional, que suposen una mica més de 3 milions i han augmentat un 9,5%. En aquest apartat, Itàlia, els Països Baixos i el Regne Unit són els principals emissors de turistes forans de València, però els que més han crescut han sigut, per aquest ordre, els russos (60,8%), britànics (17,2%) i holandesos (15,6%).

Indicadors

Altres indicadors que llancen xifres positives més enllà del nombre de visitants tenen a veure amb la rendibilitat i la despesa dels turistes. Per exemple, l'indicador més utilitzat pels hotels, el Revpar, que serveix per a mesurar l'ingrés per habitació disponible, va augmentar a València un 12,2% el passat any (per sobre de la mitjana nacional), i se situa en 54 euros de mitjana.

El preu mitjà per habitació es va situar en 76,6 euros (amb una pujada del 9%), l'estada mitjana va ser de 2,4 dies (un 2,8% més) i el conjunt de l'ocupació hotelera en la ciutat va ser del 69,78%, tres punts per sobre de la registrada en 2016.

Segons Gómez, bona part d'aquestes xifres "es deuen al fet que la millora de la connectivitat aèria de València està jugant un paper fonamental" per al sector turístic. De fet, el de Manises ha sigut l'aeroport que més ha crescut dels 15 primers d'Espanya, després de registrar 3,35 milions de passatgers en 2017, un 16,3% més que l'any anterior.

Les arribades nacionals van pujar un 18,3% i les internacionals un 15,5%. L'aeròdrom de Manises té ja confirmats per a enguany 63 destinacions internacionals i 17 nacionals, amb 12 connexions noves per al pròxim estiu.

Respecte al turisme de creuers, València va rebre 203 escales (un 12,2% més) i 411.317 passatgers d'aquesta modalitat en el port de la ciutat (un 2%). Les previsions per a enguany passen per augmentar un 3% el nombre de creueristes.

La responsable municipal de l'àrea d'Economia i Turisme ha afirmat que l'activitat turística "s'està consolidant com un dels principals sectors econòmics de la ciutat" i ha advocat per un model "competitiu, sostenible i integrat en la ciutat" que permeta aconseguir l'objectiu d'atraure "un turisme de qualitat, desestacionalitzat i amb la ciutat de València com una destinació urbana de referència basat en el producte".

Previsió d'un mes de març "extraordinari" 

Al costat de Sandra Gómez han comparegut representants d'associacions relacionades amb el turisme, que han donat el seu punt de vista sobre l'impacte d'aquests indicadors en les seues branques d'activitat. El president de la Unió Hotelera de la Província de València, Ximo Solá, ha afirmat que estan notant "una millora" i les seues previsions indiquen "que anem a seguir per la senda del creixement".

Segons les seues xifres, fins a febrer de 2018 han augmentat tant l'ocupació com el preu mitjà de les habitacions i per a març esperen "un mes extraordinari" per la coincidència de Falles i Setmana Santa. "Així ens ho diuen les reserves: per a Falles s'espera el ple i per a Setmana Santa també", ha explicat.

El president de l'Associació Empresarial Valenciana d'Agències de Viatge (AEVAV), Miguel Jiménez, ha afirmat que València ha depassat "el quart any de recuperació sostenible" en el seu àmbit i que el turisme que arriba a la ciutat "està creixent i generant ocupació" i les seues previsions apunten a una mitjana entorn del 7-8% de creixement.

En l'àmbit de l'hostaleria, el gerent de la patronal FEHV, David Izquierdo, matisa que en el sector de la restauració l'assignatura pendent és la rendibilitat, ja que el seu negoci no va dirigit únicament al turista, sinó també al consumidor local.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento