Comunitat Valenciana

Ford proposa parar 22 dies fins a gener la producció en la planta d'Almussafes

  • L'empresa prepara un ERO temporal en la planta de motors i el trasllat de vacances en la cadena de cotxes. 
  • Incertesa en la factoria valenciana, encara que la direcció ho desvincula del seu pla de revisió a Europa.
Planta de Ford a Almussafes
Planta de Ford a Almussafes
FORD - Arxiu - Archivo
Planta de Ford a Almussafes

La incertesa generada en la planta de Ford a Almussafes i en el seu parc de proveïdors com a conseqüència de l'anunci de revisió del negoci a Europa s’ha vist incrementada aquest dilluns per una sèrie de mesures que, segons la direcció de la factoria valenciana, no estan relacionades amb la situació mundial de la companyia.

Es tracta d'una aturada en la producció que es durà a terme, fins a gener, mitjançant un ERO temporal i la reducció de vacances. La planta valenciana ha proposat parar la producció durant 22 dies en els mesos de novembre i desembre d'enguany i gener de 2019 per a ajustar la producció a la demanda.

Aquesta aturada s'aplicaria, mancant negociar amb els representants sindicals, mitjançant el trasllat de vacances col·lectives en el cas de la producció de vehicles i a través d'un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTE) per a la planta de motors, segons va informar ahir la direcció de la factoria. Aquesta mesura es durà a terme en nou dies per a la fabricació de vehicles, i en 13 dies per a motors, segons va concretar el portaveu d'UGT en la factoria, Carlos Faubel.

La secció sindical de CC OO va assenyalar que motors i mecanitzats pararia dins d'un expedient temporal a causa de la reducció de producció en la planta de Canadà, i, quant a vehicles, l'empresa també “necessitaria parar” amb un ajust d'aquestes característiques. La direcció ha plantejat flexibilitzar vacances col·lectives com a individuals corresponents a 2019 i 2020, segons aquest sindicat, i fonts de Ford van afirmar que s'ha oferit avançar vacances col·lectives perquè els treballadors de producció de vehicles no es vegen afectats per un ERTE.

La primera parada de producció es produiria el 9 de novembre, i es conclouria amb aquests ajustos el 31 de gener, va indicar UGT, que va sol·licitar una pròxima reunió per a demà.

La parada de motors està relacionada amb el ritme de fabricació del model Edge a Canadà, al que assorteix de motors la factoria valenciana, mentre que en la de vehicles la multinacional argumenta que s'està registrant un descens de vendes de tots els models, en concret del Kuga, que ha aconseguit amb anterioritat “becs altíssims de prop de 2.000 unitats”, segons Faubel.

"Símptomes d'alarma”

El representant d'UGT va qüestionar que les mesures anunciades aquest dilluns siguen “un ajust pur i dur” que en altres circumstàncies podria entrar dins de la normalitat d'acompassar la producció a la demanda, i va alertar que coincideix amb l'anunci de Ford de revisar les seues plantes a Europa.

En aquests moments, amb tres dies de parades de producció en aquest mes (els passats dies 10 i 11 i el pròxim 31 d'octubre), comencen a causar preocupació entre els treballadors aquestes mesures, que es reben “com a símptomes d'alarma” per la situació de Ford a Europa, segons UGT.

CC OO va criticar que l'empresa “sembla que està dosificant la informació i cada una o dues setmanes” els reuneix per a anunciar-los noves parades, i va lamentar que el programa de producció pateix canvis continus.

“Perdent la paciència” 

El president de Ford Europa, Steve Armstrong, va anunciar el 9 d'octubre als comités d'empresa que la signatura està “extremadament insatisfeta amb les pèrdues” en el continent i està “perdent la paciència”, per la qual cosa revisarà “planta per planta” per a reduir costos.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento