¿Qué opinas del uso de las bicis por las calles de Barcelona?

Quan surto a entrenar utilitzo la bicicleta com a mitjà de transport, em salto tots els semàfors que puc sense posar en risc la meva seguretat ni la dels altres. El fet d’anar en bicicleta et dóna molta visibilitat a les cruïlles i en moltes ocasions, només cal reduir la velocitat abans d’un semàfor i si no ve ningú, passes. Està clar que els ciclistes som els primers que no ens arriscarem a ser atropellats perquè en un hipotètic accident seríem els principals perjudicats. Crec que és el mateix que fan moltíssims vianants quan passen els semàfors en vermell o creuen el carrer per fora del pas de vianants quan no ve cap cotxe. Alex Maymó.

 

Que se tengan que matricular las bicis, pagar un seguro, una licencia y un impuesto, es un disparate. Mucha gente por tener que pagar para ir en bici ya dejaría de montar en ella. Me avergüenzo de que muchos ciclistas no sigan las señales de tráfico o no respeten a los peatones pero eso es falta de educación y disciplina. Hay de todo. Porque,  ¿es que hay algún peatón que en su vida no haya cruzado un semáforo en rojo? Xiki Ruete Botet.

 

Hi ha persones obsessionades en incloure la bicicleta en la rígida normativa dels vehicles a motor. Això em sembla exagerat. La bici pot considerar-se una pròtesi del cos humà. És com si obliguéssim els vianants a anar matriculats per si ens claven un cop d’espatlla poder-los denunciar. O com obligar la gent a portar casc per si caiguessin a terra.Cal tenir també en compte que per aquest vehicle és molt important la llei de la inèrcia. Parar i tornar a arrencar suposa trencar el ritme de la marxa ciclista.

 
Per això, saltar-se un semàfor amb bici (sempre que no suposi un perill) no té la mateixa transcendència que fer-ho amb un vehicle a motor. A mí em sembla que és possible compartir l’espai amb els vianants. Sempre que una vorera no vagi massa plena i que adeqüem la velocitat a la densitat de circulació, serà preferible a l’asfalt, atesa la perillositat que els cotxes presenten a la fragilitat de la bici. Enric

 

Y tú qué piensas? Escríbenos a
nosevende@20minutos.es,
por fax 93 470 62 57 o por correo a plaça Universitat, 7, 7ª 3ª, 08007, Barcelona