Comunitat Valenciana

El jutge cita com investigat l'ex director gerent de la Fundació Turisme València

  • José Salinas declararà per a explicar fets concernents al seu càrrec durant els anys 2007 i 2008.
  • El jutge ha citat també per al 15 de febrer a tres testimonis, dos d'ells treballadors de la Fundació.
  • L'entitat va confirmar en desembre la destrucció en el seu moment de documentació relativa a Laterne.
José Salinas en imatge d'arxiu
José Salinas en imatge d'arxiu
TURISMO VALENCIA
José Salinas en imatge d'arxiu

El jutjat d'Instrucció número 18 de València, que investiga el cas Imelsa i el seu derivat conegut com Taula, ha citat com investigat per al pròxim 15 de febrer a l'ex director general de la Fundació Turisme València, José Salinas, perquè explique fets concernents al seu càrrec en aquesta entitat durant els anys 2007 i 2008.

La citació, a través d'una providència amb data 5 de febrer facilitada pel Tribunal Superior de Justícia, es produeix en el context de la investigació dels pagaments a l'empresa Laterne Product Council, consultora de comunicació que va organitzar la campanya municipal del PP per als comicis de 2007 i després d'un informe realitzat per la direcció actual de l'organisme que revela que Turisme València va comprar a l'abril de 2015 dos destructores de paper i va contractar una empresa especialista en eixa comesa al juliol d'eixe any.

El passat mes de desembre, l'instructor va demanar a la Fundació Turisme València que confirmara la destrucció en el seu moment de documentació relativa als serveis prestats per Laterne durant els anys 2006, 2007 i 2008 i que s'identificara a la persona que ho va ordenar.

La petició es va produir tant per la documentació aportada per la Fundació a la causa -arran d'una personificació d'agents de la UCO en un rastreig del presumpte blanqueig del grup municipal del PP en el consistori en l'etapa de l'exalcaldessa Rita Barberá- i per la informació que es va manifestar en el seu moment que no es conservava res sobre treballs, contractes o factures de la relació amb la consultora perquè s'havien destruït.

"Activitat intensa de triturat"

En un informe presentat per l'actual direcció al jutjat es va revelar la compra d'eixes destructores de paper i que des d'eixa adquisició "es va dur a terme una activitat intensa de triturat de documentació durant les setmanes següents".

L'actual subdirector general va preguntar sobre Laterne a cinc persones amb càrrecs anteriors i que segueixen en la Fundació i que van negar relació amb la consultora; van assegurar que no se'ls va demanar participació o bé no la recordaven.

Així mateix, van dir que els ordes de pagament de les factures provenien de José Salinas o del llavors subdirectora d'Administració. El jutge ha citat també per al 15 de febrer a tres testimonis, dos d'ells treballadors de la Fundació.

Documentació en CTM

D'altra banda, el magistrat demana a la Fundació que informe de si en la documentació que es conserva en les instal·lacions de CTM de Levante (40 carpetes sota el concepte 'Documentació') es conserven extractes bancaris, processos interns, factures o una altra documentació comptable entre 2007 i 2008 relacionada amb Laterne.

La petició sorgeix arran de la declaració de la llavors subdirectora d'Administració en l'informe realitzat per l'actual direcció, que va afirmar que la comptabilitat d'eixos anys estava en uns magatzems i en concret en l'estoc de desembre de 2015 constaven tres palets amb carpetes en els magatzems de CAVE, en les instal·lacions de logística de CTM de Levante, en Riba-roja.

En eixe inventari de finals de 2015 apareixien relacionats els tres palets de documentats que, d'acord amb els responsables de l'empresa de logística, es va ordenar la seua destrucció el 20 d'octubre de 2016 per encàrrec de la cap de Comptabilitat.

En una comprovació recent de gener d'enguany, es va localitzar un palet amb onze caixes i unes 40 carpetes sota el concepte de 'Documentació' i que es tracta de processos interns de compra, factures, entre d'altres, de l'any 2009.

La cap de Comptabilitat va assenyalar que l'orde de trasllat d'eixos palets la van donar o bé Salinas o la subdirectora d'Administració, que eren llibres i no documentació comptable o fiscal i que les ordes de destrucció de la documentació comptable-fiscal fins el 2015 inclòs li venien donades pel director general o la subdirectora d'Administració.

El magistrat també ha requerit a una empresa que facilite a la UCO una còpia de correus electrònics i documents associats en els comptes corporatius de dos usuaris en 2015.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento