Els catalans estan menys satisfets amb la seva sanitat pública, encara que li continuen donant un notable. Al mateix temps, les reclamacions rebudes han crescut un 38% entre el 2005 i el 2008.
L’índex de satisfacció global ha baixat del 8 al 7,43, segons la Central de Resultats de Salut, presentada ahir. La puntuació a hospitals, ambulatoris o centres sociosanitaris ha baixat més de mig punt. El director de Recursos del CatSalut, Miquel Argenté, creu que no és una caiguda «preocupant» perquè la xifra fluctua amb els anys i pot veure’s alterada, per exemple, els anys en què hi ha més incidència de la grip i els serveis se saturen.
El mateix informe assenyala que, entre el 2004 i el 2008, les reclamacions han crescut dels 490,4 per 100.000 assegurats als 677,6 del 2008 (en total, 50.893). Es tracta dels expedients que s’obren, en el 61% la meitat dels casos per tràmits i organització (per exemple, temps que s’espera per fer una prova o una operació) i un 18% per motius d’assistència. Argenté reconeix que el barem augmenta, però afirma que s’ha aconseguit mantenir les dades últimament.
Tot i aquestes dades, un 81,7% dels usuaris assevera que repetiria (mig punt més que quatre anys abans). Fins aquí s’ha arribat després de cinc anys en què hi ha hagut 685.686 asssegurats més i ha crescut la població infantil i gran.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios