Pugen les reclamacions a Salut i baixa la satisfacció a Catalunya

  • Els expedients per queixes creixen un 38% en 3 anys.
  • La nota que hi posen els usuaris baixa al 7,43.
  • Tot això, el 82% repetiria si els calgués anar-hi de nou.

Els catalans estan menys satisfets amb la seva sanitat pública, encara que li continuen donant un notable. Al mateix temps, les reclamacions rebudes han crescut un 38% entre el 2005 i el 2008.

L’índex de satisfacció global ha baixat del 8 al 7,43, segons la Central de Resultats de Salut, presentada ahir. La puntuació a hospitals, ambulatoris o centres sociosanitaris ha baixat més de mig punt. El director de Recursos del CatSalut, Miquel Argenté, creu que no és una caiguda «preocupant» perquè la xifra fluctua amb els anys i pot veure’s alterada, per exemple, els anys en què hi ha més incidència de la grip i els serveis se saturen.

El mateix informe assenyala que, entre el 2004 i el 2008, les reclamacions han crescut dels 490,4 per 100.000 assegurats als 677,6 del 2008 (en total, 50.893). Es tracta dels expedients que s’obren, en el 61% la meitat dels casos per tràmits i organització (per exemple, temps que s’espera per fer una prova o una operació) i un 18% per motius d’assistència. Argenté reconeix que el barem augmenta, però afirma que s’ha aconseguit mantenir les dades últimament.

Tot i aquestes dades, un 81,7% dels usuaris assevera que repetiria (mig punt més que quatre anys abans). Fins aquí s’ha arribat després de cinc anys en què hi ha hagut 685.686 asssegurats més i ha crescut la població infantil i gran.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento