Barcelona pot tenir 21.000 motos elèctriques el 2014

    • El parc actual no passa de les 250.
    • A la llarga són més econòmiques.
    • Calen més punts de recàrrega i eliminar els impostos.

Contaminen molt menys, no emeten sorolls i són més barats a la llarga. La presència de les motos elèctriques és ara testimonial a Barcelona, però en 4 anys hi haurà unes 21.000 a tot Barcelona. Almenys són els càlculs que fa el RACC, que reclama incentius fiscals i més punts de recàrrega perquè la previsió sigui una realitat.

Segons l’informe La moto elèctrica a Barcelona, la introducció d’aquest vehicle seria possible perquè, amb la tecnologia actual, les prestacions serien suficients per fer el salt.

El RACC conclou que és més rendible una moto elèctrica, especialment si té una vida de quatre anys. S’han comparat una Scooter normal i una d’elèctrica (Vectrix de 7 Kw). El preu inicial és superior, però la resta de despeses són menors: impost de circulació, assegurança, energia, revisions i manteniment. En total, 7.658 euros d’una elèctrica davant els 9.080 euros d’una de 250 cc. o els 11.860 euros d’una de 400 cc.

Autonomia i conservació

A l’enquesta, feta a 535 conductors, la majoria pensa que la moto de benzina és millor en preu, autonomia, acceleració i velocitat. En canvi, les elèctriques tenen millor premsa en manteniment i, sobretot, en poca contaminació.

Per estendre la moto elèctrica, el RACC demana una exempció total dels impostos de matriculació i circulació, estacionament gratuït als pàrquings públics i una xarxa pública i privada per recarregar les motocicletes.

1. Quantes motos hi ha a Barcelona? El 2009 va tancar amb un parc de 290.341. D’elèctriques, en són 250, segons el RACC, i poc més d’un centenar, segons els mateixos venedors.

2. Quin és el perfil de l’ús de la moto a la capital catalana? Té entre 50 i 125 centímetres cúbics (34,4%), s’usa cada dia (83,6%) i es recorren entre 11 i 25 km (38,1%), bàsicament per la ciutat i les rondes (89%).

3. Què demanen els potencials usuaris de la moto elèctrica? Volen una potència equivalent als 125 cc (51,4%), amb una autonomia de més de 60 km (55,6%) i llocs públics específics al carrer (74,2%) on endollar. Barcelona preveu instal·lar 191 punts de recàrrega públics. Ara només n’hi ha dos. Les bateries tenen una vida de tres o quatre anys, segons va explicar el responsable de Seguretat Viària del RACC, Lluís Puerto.

4. Com s’ha elaborat el càlcul de motos? A partir dels següents factors: el parc de motos i ciclomotors es renova cada cinc anys, un 37,2% té interès per comprar-ne, molts usuaris fan menys de 40 km al dia i es desplacen dins la capital i dos de cada tres estan disposats a pagar un 10% addicional. Les subvencions actuals (1.200 euros) es limiten als vehicles de més de 4 Kw.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento