Intriga de societat

El poder dels diners i les ambigüitats de l’amor centren ‘Les falses confidències’, amb direcció de Sergi Belbel.
Marivaux criticava en el segle XVIII, amb un humor aparentment lleuger, la hipocresia dels costums establerts.
Marivaux criticava en el segle XVIII, amb un humor aparentment lleuger, la hipocresia dels costums establerts.
Efe
Marivaux criticava en el segle XVIII, amb un humor aparentment lleuger, la hipocresia dels costums establerts.
Quan l’any 1737 Pierre de Marivaux va estrenar Les falses confidències es va muntar un escàndol considerable. A part de l’argument –el criat Dubois organitza una astuta trama perquè Araminte, una vídua rica, s’enamori del seu antic amo, Dorante, un jove guapíssim i desclassat–, el dramaturg feia un retrat despietat de la hipocresia i el materialisme de la societat. Sota la forma d’una comèdia d’intriga i estratègia, Marivaux parlava de poder, situació social i d’uns personatges captius del desig amorós.

Hollywood, anys 40

Gairebé tres segles després, Sergi Belbel s’encarrega d’adaptar i dirigir un text que ha volgut traslladar a un ambient més proper que la França del Segle de les Llums: el de les sofisticades comèdies del Hollywood dels anys 40.

L’estil de l’autor francès va encunyar un adjectiu derivat del seu nom, marivaudage, per definir l’afectació i sofisticació del llenguatge. Aquesta galanteria, i molta ambigüitat, es troben a tots els diàlegs que mantenen els personatges, interpretats per Laura Conejero, Eduard Farelo i Jordi Banacolocha, entre d’altres.

* TNC. Plaça de les Arts, 1. Avui i demà, a partir de les 20.30 hores. Diumenge, 18 hores. Preu: 20 i 23 euros.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento