Els barcelonins encara estem pagant els efectes de la bombolla immobiliària i l’especulació al rebut de l’Impost sobre Béns Immobles (IBI). Un tribut en què el valor cadastral de l’edifici és el que mana i en virtut del qual el gravamen no ha deixat d’enfilar-se, superant, fins i tot, el 12% d’increment de la quota a pagar d’un any a un altre.
A Sant Martí, un veí de la Gran Via ha de pagar enguany un 5,5% més d’IBI que l’any passat.Tot i que l’Ajuntament de Barcelona ha congelat el tipus impositiu i els topalls de l’IBI un any més, mantenint-se en el 0,75% en el cas dels habitatges urbans, els veïns continuen pagant la quota amb increments de més del 5% en diferents barris de la capital catalana.
La revisió cadastral que l’Estat va fixar el 2001 és a la base de l’increment, el qual, en moments de crisi i de revisió del preu dels habitatges a la baixa, els veïns consideren abusiu. A tall d’exemple, a Sant Martí, un veí de la Gran Via ha de pagar enguany un 5,5% més d’IBI que l’any passat. Però del 2008 al 2009 la pujada va arribar a superar el 12%. Com a resultat, en dos anys la seva quota ha passat dels 72,23 euros trimestrals als 85,57 euros, un 18% més.
Los últimos años me han subido la cuota del IBI un 8% y este año un 6% más por un piso de protección oficialEl cas de Sant Martí, on la construcció s’ha disparat els darrers anys, no és l’únic. A l’Eixample, un dels districtes més sol·licitats per comprar un habitatge, l’increment de la quota de l’IBI sobrepassa, en molts casos, el 5%. En domicilis del carrer Provença, la pujada del rebut ha arribat al 5,5% aquest any.
Per tot plegat, no és d’estranyar que les previsions municipals fixin una recaptació en concepte de l’IBI un 8,5% superior a la del 2009. Les estimacions arriben a la recaptació de 465,5 milions d’euros "per compensar la reducció en els ingressos previstos per a d’altres impostos més condicionats per la conjuntura econòmica", segons ha matisat l’Ajuntament.
Es una vergüenza, un maltrato ciudadanoJulián Roldán, funcionario de 55 años, asegura que "los últimos años me han subido la cuota del IBI un 8% y este año un 6% más por un piso de protección oficial de 90 metros cuadrados en la calle Nicaragua. Es una vergüenza, un maltrato ciudadano. Estos políticos nos echan de casa. El Ajuntament de Barcelona dijo en octubre que no iba a subir los impuestos municipales por la crisis. ¡Si la gente está pasando hambre!".
Consulta aquí más noticias de Barcelona.


Juanfran, la gran sorpresa en la lista de España para la Eurocopa
El euríbor cerrará mayo en su tasa más baja de los dos últimos años
De la Princesa Peach al Príncipe de Asturias: Mario, en 20 claves
El PSOE pedirá en los ayuntamientos que se cobre el IBI a la Iglesia
Espectacular cadena humana en Arrecife contra las prospecciones petrolíferas
Un obispo habla del matrimonio gay como "consorcio coyuntural"
Reino Unido prepara "una fuerte respuesta" a la matanza de Siria
Suecia gana y España queda décima en Eurovisión



¡Sé el primero en hacerlo!