Abrir
Cerrar Accesibilidad cargando
Buscar

La Barceloneta és el barri de Barcelona amb el major equilibri entre sexes

Playas de Barcelona
La Barceloneta. (ARCHIVO)
Ampliar
  • Només hi ha nou homes més que dones.
  • Les zones més masculinitzades són Raval i Gòtic.
  • Elles són majoria a 63 dels 73 barris.

Només 10 barris de Barcelona tenen entre els seus habitants més homes que dones. Als 63 restants hi ha més població femenina. Però en aquesta estadística hi ha àrees que gairebé assoleixen l’equilibri entre sexes. És el cas de la Barceloneta, on només hi ha 9 homes més (8.180) que dones (8.171).

Només 10 barris de Barcelona tenen entre els seus habitants més homes que donesAquesta paritat també es presenta a zones com Torre Baró (1.115 homes i 1.085 dones) o Baró de Viver (1.146 homes i 1.226 dones). Hi ha dues explicacions principals per l’aparició d’aquesta igualtat de sexes en alguns barris.

Les desgrana el demògraf del Centre d’Estudis Demogràfics de la Universitat Autònoma (UAB), Toni López, qui sosté que és la suma de dos elements: l’envelliment de la població de la ciutat que, per la major esperança de vida de les dones, fa que elles siguin més nombroses. I això va unit a la presència d’una població més jove, masculinitzada, generalment de l’Àsia (el Paquistan, l’Índia) i el Marroc, per la qual cosa "la balança s’equilibra" en qüestió de sexe. També hi influeix "la casualitat", ha afirmat López.

Els territoris més masculinitzats són els que tenen més població nouvinguda asiàtica i marroquinaEls territoris més masculinitzats són els que tenen més població nouvinguda asiàtica i marroquina; en conseqüència, el Raval, on el 25% de la població és asiàtica i el 10%, paquistanesa. Les zones de Barcelona amb més població immigrada llatinoamericana són més feminitzades. Passa a Ciutat Meridiana, Trinitat Vella, el Besòs i la zona alta (Tres Torres, Pedralbes) per la presència del col·lectiu de dones de servei domèstic.

El barri de Montbau, fet de cop als anys 50, és el més envellit de Barcelona. "El 35% dels habitants té més de 65 anys", ha apuntat López. Això és perquè els veïns hi han mantingut la residència i no s’ha renovat el veïnatge. Quan la població és gran i femenina, serveis com centres de dia i pisos especials "es fan necessaris", diuen des del centre d’estudis Neuronit.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.

Comentarios

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos