Càstigs físics com lligar els interns en una cadira amb cinta aïllant, cel·les d’aïllament, medicació sense diagnòstic i administrada per personal no sanitari, humiliacions públiques i abusos sexuals són algunes de les violacions dels drets dels menors que es produeixen en almenys quatre centres terapèutics de menors catalans, ha denunciat Amnistia Internacional (AI).
Amnistia ha criticat que no va poder contrastar les irregularitats perquè la Generalitat no va fer cas a les seves peticionsL’organització que vetlla pel compliment dels drets humans al món va concretar que aquestes pràctiques es duen a terme, segons les denúncies que ha pogut recollir, en els centres de La Mercè Fontfregona, Maspons i Llar La Pau.
Amnistia ha criticat que no va poder contrastar les irregularitats perquè la Generalitat no va fer cas a les seves peticions. En aquest sentit, la coordinadora de l’organització a Catalunya, Imma Guixé, i la responsable de comunicació, Celia Ramón, van retreure «l’escassa» col·laboració de l’Administració catalana, que no els va facilitar ni el llistat de centres per a menors.
Per la seva banda, la Direcció General d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència ha desmentit, a través d’un comunicat, que hi hagi cap violació dels drets dels menors en centres de Catalunya. I ha qualificat de «tergiversat» l’informe d’Amnistia.
Consulta aquí más noticias de Barcelona.




Rubalcaba a Rajoy: "Esa no es la forma de crear empleo"
La reforma solo tiene 2 medidas concretas para nuevos contratos
Mengual: "Me retiro porque ya no era feliz"
Irán deja de exportar petróleo a a seis países europeos
Seis planes para disfrutar el carnaval
Muere el batería de la banda finlandesa Lordi
La economía de la zona euro se contrajo en 2011
Canadá debate un sistema de control de Internet



¡Sé el primero en hacerlo!