Abrir
Cerrar Accesibilidad cargando
Buscar

Més vehicles privats pel transport públic deficitari a Barcelona

  • Vist l'encariment del metro i el bus, els joves prefereixen la moto.
  • La pluja i avaries a Rodalies afavoreixen col·lapses a la Ronda de Dalt.

Dos dies de pluja i avaries a Rodalies de Renfe van donar dimarts com a resultat un col·lapse matinal entorn del Nus de la Trinitat i retencions a les Rondes en hora punta.

Aquesta és la situació que es va viure, sobretot, a la Ronda de Dalt. Però, segons els experts consultats, l’encariment de tarifes i les incidències al transport públic fan preveure un increment de l’ús del transport privat, davant la menor confiança en serveis com el tren o el bus, com es va fer palès ahir. De fet, Trànsit va reconèixer que no hi havia cap incidència especial que hagués provocat les cues a la Ronda de Dalt.

Els retards i la prolongació dels temps de viatges fa que els ciutadans deixin d’usar el transport públicDimarts va tornar a ser un dia plujós i, en hora punta, recórrer la Ronda de Dalt va ser un suplici. Cap a les 10.27 hores, anar de l’Av. de l’Estatut fins a Sant Gervasi costava 15 minuts, quan normalment se n’ha d’invertir poc més de 4, segons dades municipals.

A més, conductors van denunciar que van trigar hora i mitja a fer recorreguts que es cobreixen en 10 minuts. A tot això, una avaria a l’estació de Renfe de Terrassa va tornar a provocar retards, en aquest cas a quatre línies de Rodalies. El dia anterior, a mitja tarda, ja s’havia viscut el caos per una «incidència» a l’estació de L’Hospitalet.

Poden aparcar on volen, sense pagar i circulen com volenCada cop més adolescents i joves deixen de banda a Barcelona el transport públic a favor de la moto, tal com va diagnosticar el president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol: «Poden aparcar on volen, sense pagar i circulen com volen». Que l’autobús és el mitjà més lent a Barcelona ja ha quedat demostrat, igual que l’eficiència de Rodalies és una vella reivindicació (la setmana que ve se’n segellarà el traspàs a la Generalitat).

«Els retards i la prolongació dels temps de viatges fa que els ciutadans deixin d’usar el transport públic», va dir Riol. La PTP va recordar que «el transport públic no ha perdut usuaris, sinó que acumula més persones que no paguen», perquè s’apuja any rere any i hi ha crisi. CCOO va demanar «abonaments anuals» per «fidelitzar l’usuari». I La PTP ho va comparar amb la tarifa plana d’Internet.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.

4 Comentarios
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser CARRIL BUS PER A MOTOS TAMBÉ JA!!
1
Avatar genérico
Dice ser CARRIL BUS PER A MOTOS TAMBÉ JA!!, 16.12.2009 - 15.30h

I si no plou, la moto es el millor.

Ya no puede recibir valoraciones 0
2 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser daniel
2
Avatar genérico
Dice ser daniel, 16.12.2009 - 20.41h

l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol: «Poden aparcar on volen, sense pagar i circulen com volen»

AYAYAy... esto suena a una subida de impuestos a nosotros los motoristas...
A ver que se inventa esta panda.

Parking de pago para moto?
Mas gruas para retirar motos de las aceras?
MMmmm a ver como acaba la cosa.
Menuda panda!!
A ver señores el transporte publico en barcelona es una M I E R DA.

De mi casa al trabajo:
En moto 15 minutos. sin hacer ninguna barbaridad.
En coche 20 / 25 minutos
En transporte publico 1 h y 1/2

Mmm a ver... en que voy... aver a ver....

Ya no puede recibir valoraciones 0
3 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser daniel
3
Avatar genérico
Dice ser daniel, 16.12.2009 - 20.42h

Por ciero vivo en Sta Coloma y Trabajo en Cornella.

Ya no puede recibir valoraciones 0
4 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Embussat
4
Avatar genérico
Dice ser Embussat, 17.12.2009 - 09.37h

La moto està molt bé... però molt sovint haig de veure motos que han acabat a sota d'un cotxe, ambulàncies que han de recollir motoristes accidentats (o el que en queda), etc. Sincerament, prefereixo trigar 10 minuts més però saber que arribaré a casa.
El que és penós és la ineficiència del transport públic en general. Els temps de viatge i espera són lamentables en la majoria de casos, fent que transports com l'autobús només es puguin fer servir quan no tens pressa (per això van sempre plens de jubilats). La solució: més metro, més tramvia, i prioritat semafòrica pels busos, com es fa a qualsevol ciutat europea. Si no, doncs ens haurem d'acostumar a que les Rondes siguin un gran aparcament a l'aire lliure.

Ya no puede recibir valoraciones 0

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos