La construcció de la línia 9 del Metro, la inversió en centres sanitaris (19), en escoles (28), residències de gent gran o infantil (23) o la construcció de pisos de protecció oficial concentren el gruix de la inversió real (no inclou despeses de funcionament) que la Generalitat ha pressupostat al Barcelonès per al 2010. En total són 1.371 milions dels 39.699 que preveu gastar el Govern.
Les actuacions:
A tota la comarca: El 2010 es donarà un impuls a la construcció de la L9, amb 487,6 milions pressupostats per al tram Aeroport-Sagrera.
S’hi faran o reformaran quatre escoles i es canviaran les urgències del Trias i PujolBadalona: La prolongació de la L2 de Pep Ventura a Badalona Centre (54,3 milions) captarà el gruix dels 73,8 milions que s’invertiran a la ciutat. Sant Roc atraurà inversió en habitatges, s’hi faran o reformaran quatre escoles i es canviaran les urgències del Trias i Pujol (6,7 milions).
Barcelona: Amb els 600 milions que rebrà la capital, es faran actuacions a 15 col·legis, quatre centres de menors, set hospitals o centres mèdics i d’investigació de referència, cinc ambulatoris (Meridiana, Equador, Trinitat Vella o Guinardó), a la presó de preventius Llobregat i al mercat del Guinardó. També hi haurà diners per acabar l’allargament de la L5 (Horta-Vall d’Hebron) i actuacions en les estacions de Roquetes, Trinitat Nova, en el transbordament de Diagonal, l’intercanviador de la Sagrera o la nova electrificació de la L4.
L’Hospitalet: A més de les inversions en sis centres sanitaris de referència (24,5 milions per l’ampliació de Bellvitge), s’invertirà en nou residències i set escoles. Es destinaran 6,3 milions a pisos per a joves a la Ciutat de la Justícia; tres, a l’estació Ernest Lluch i 21,3, al perllongament de la L1 cap al Prat. En total, 65 milions.
St Adrià: 23 milions aniran a la Mina per la Llei de Barris.
Sta Coloma: Els 7,5 milions es gastaran, sobretot, en una residència i els col·legis Numància i Serra de Marina.
Consulta aquí más noticias de Barcelona.




Mueren al menos 350 presos al incendiarse una cárcel hondureña
La ambigüedad ayuda a los políticos a inflar sus CV
Spielberg confirma que Tintín tendrá secuela
"Los que piensen que voy a delinquir de nuevo son idiotas"
La reforma solo tiene 2 medidas concretas para nuevos contratos
Los alquileres se abaratan un 5% en un año
'Blues de Trafalgar', una trama moral con sabor a 'thriller'
Matt Groening ya tiene estrella en el Paseo de la Fama



¡Sé el primero en hacerlo!