Abrir
Cerrar Accesibilidad cargando
Buscar

Les famílies que es declaren en fallida es dupliquen en un any a Catalunya

  • 132 particulars no han pogut fer front a les factures en el que va d'any.
  • El total de concursos de creditors cau el tercer trimestre.

Fins a 132 famílies s’han declarat en fallida a Catalunya entre el gener i el setembre (a tot Espanya, 701) perquè no poden fer front a les seves factures. La xifra multiplica per 2,4 la registrada el 2008 i és 7,3 cops més alta que el 2007.

També cal tenir en compte que un nou decret permet allargar la sol·licitud del concurs de creditorsEn total, hi ha hagut 1.034 concursos de creditors (particulars i empreses), pels 468 de fa un any; a Espanya, en són 4.380 enguany. Les empreses que més s’han declarat en fallida són immobiliàries, comerç a l’engrós i indústria de béns intermedis.

«Tot s’explica per la crisi, però cal mirar que la xifra ha baixat en el tercer trimestre, en comparació amb el segon», observa l’especialista en temes concursals de Refor-Consell General d’Economistes, Raimon Casanelles.

«També cal tenir en compte que un nou decret permet allargar la sol·licitud del concurs de creditors», afegeix. D’altra banda, un jutge ha declarat el concurs voluntari de creditors d’Inoxcrom, amb 24 milions de deutes.

Consulta aquí más noticias de Barcelona.

2 Comentarios
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
1català
1
Avatar de 1català
1català, 07.11.2009 - 16.20h

    La veritat és que no m'extranya gens. En la concesió d'una hipoteca intervenen dues parts: d'una banda el comprador, que sap perfectament el que passa quan la signa, i d'una altra banda el banc, que té un departament de prevenció de riscos que avalúa el mateix i la concedeix o no depenent d'uns barems.

    Ara bé, quan el comprador no por fer front al pagament, aquest ha de pagar per la seva responsabilitat, mentre que el banc no ha de respondre per la seva. L'inmoble va a subhasta i, en cas de no cobrir el deute, el comprador encara deu la diferència. O sigui, el banc no respon per rés.

    I amb això encara se li donen als bancs diners públics que acabaran engruixint les sucoses comisions dels seus directius. No és un sistema malalt? Almenys, als EUA, els compradors li donen les claus al banc i posen els deutes a zero.

    Conclusió: tot plegat és una vergonya.

    Ya no puede recibir valoraciones 0
    2 Comentario oculto Leer comentario
    FACHA
    2
    Avatar de FACHA
    FACHA, 09.11.2009 - 19.21h

      ey escribir bien la noticia, no se entera uno de lo que pone

      Ya no puede recibir valoraciones 0

      Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

      Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

      Escribir comentario o corrección

      3000 caracteres pendientes

      Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

      Código seguridad

      Normas para comentar en 20minutos.es
      • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
      • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
      • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
      • Por favor, céntrate en el tema.
      • Normas y protección de datos