Abrir
Cerrar Accesibilidad cargando
Buscar

Un bus de Tarragona i el tramvia són els únics amb Internet gratuït

  • Metro i Ferrocarrils al Vallès tenen connexió, però de pagament.
  • Els autobusos i els trens de Rodalies no ofereixen el servei als usuaris.

El tramvia és l'únic transport públic de Barcelona que ofereix connexió gratuïta a Internet. S'hi afegeix una línia d'autobús que comunica Barcelona i les Terres de l'Ebre, amb el mateix servei.

No estem tan malament

Poc o molt? «No estem tan malament», opina Ricard Riol, president de la Plataforma pel Transport Públic (PTP). «La del tramvia és una iniciativa novedosa. Sóc optimista perquè l'Internet sense fils de franc permet donar més valor al transport públic i treure'n a la conducció per carretera. Es guanya temps», subratlla.

En el cas del tramvia (Trambaix) són ja cinc trens els que prestaran la connexió lliure a la xarxa; un adhesiu els distingeix. S'han fet proves durant diverses setmanes. L'experiència durarà sis mesos i després, si té èxit, s'estendrà a la resta de la xarxa. D'una prestació semblant gaudeixen des del març els viatges d'Hife des de Tortosa o Amposta a Barcelona.

L'accés a Internet, però pagant, és possible al 82% de la xarxa del Metro i la línia de FGC a Terrassa, Sabadell, la UAB, Rubí i Sant Cugat. El suburbà de Barcelona disposa de cobertura de GSM (mòbil) i 3G (Internet) en 102 estacions i els túnels que les uneixen. Les línies 2, 3 i 11 el tenen arreu. La L1 d'Espanya a Fondo, la L4 de Citadella a Trinitat Nova i la L5, de Cornellà a Virrei Amat.

A l'Estació de Sants, s'estudia instal·lar-hi Wi-Fi a tot el vestíbul

Al Metro del Vallès, només els usuaris clients de Telefónica poden fer el mateix. La cobertura s'estendrà a la línia que comunica el Baix Llobregat, l'Anoia i el Bages. En aquests casos, navegar per la xarxa és possible amb un portàtil, un mòbil o una PDA amb el dispositiu adient.

En canvi, a la cua se situen tant els autobusos de la ciutat de Barcelona (i els metropolitans) com Rodalies Renfe, que per ara no tenen cap sistema per a mòbils o Internet. A l'Estació de Sants, s'estudia instal·lar-hi Wi-Fi a tot el vestíbul; ara només s'ofereix a dos establiments.

2 Comentarios
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
bilbo bolson
1
Avatar de bilbo bolson
bilbo bolson, 29.06.2009 - 12.06h

    L'accés a Internet, però pagant, és possible al 82% de la xarxa del Metro i la línia de FGC a Terrassa


    com que pagant ? que pagues per 20 minuts de conexio ? au va a qui li volen pendre el pel? realment hi haura algu de l'autonoma que sel deixara pendre?

    Ya no puede recibir valoraciones +1
    2 Comentario oculto Leer comentario
    anigwei
    2
    Avatar de anigwei
    anigwei, 30.06.2009 - 17.53h

      A renfe no hi ha ni cobertura de movils, com sempre, Renfe funciona 20 anys enrere. (Als Túnels de Sabadell no hi ha cobertura de cap operadora)

      Ya no puede recibir valoraciones 0

      Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

      Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

      Escribir comentario o corrección

      3000 caracteres pendientes

      Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

      Código seguridad

      Normas para comentar en 20minutos.es
      • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
      • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
      • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
      • Por favor, céntrate en el tema.
      • Normas y protección de datos