Una vegada més Sant Jordi ha demostrat que és la festa ciutadana per excel·lència, sense que la destorbin pactes de finançament incomplerts ni el fantasma de la crisi. Una multitud va sortir ahir als carrers i va comprar gairebé el mateix nombre de roses i de llibres que l´any passat.
Els estralls econòmics també van ser els protagonistes a les llistes de vendes: els llibres d´interpretació sobre la crisi van triomfar, mentre que en les converses dels polítics estava en boca de tots la situació econòmica.
Barcelona va tornar a concentrar més de la meitat de les parades de llibres instal·lades a tot Catalunya, unes 400 en total. Les roses preferides van ser les vermelles. En total, es van vendre 5,5 milions de roses. Fins i tot, n´hi havia de decorades amb l´escut del Barça. I els llibres electrònics ja en català van arribar a les paradetes.
El bon temps va ser el gran còmplice de la Diada, amb temperatures que van arribar als 28 graus i que van empè-nyer una gentada a passejar i tafanejar pel centre de Barcelona. La festa va arribar, fins i tot, a Tolosa de Llenguadoc, a la Catalunya Nord, on es van repartir 3.000 roses i es va aixecar un castell.
La crisi també es va fer notar al tradicional esmorzar convocat pel president de la Generalitat al Palau de Pedralbes, que va celebrar-se amb més convidats i un 25% menys de pressupost. Entre les converses més recurrents, el finançament, la presència per primer cop de Mariano Rajoy, líder del PP, i l´adjudicació de l´Audi Q3 a Seat.




El precio de la gasolina alcanza su máximo histórico
La Iglesia italiana pagará impuestos por sus inmuebles
Cifuentes denuncia un "linchamiento"
"Solo beneficia a las empresas"
Invertir más en educación no garantiza mejores resultados
RTVE aprueba por los pelos la miniserie sobre Julio Iglesias
Tener mascota ayuda a que el corazón esté sano
Estudiantes protestan contra la violencia policial



¡Sé el primero en hacerlo!