Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

La Generalitat ofereix transport públic gratis per anar a cursos de formació

Davant l'increment de les tarifes dels transports públics, quatre cops per damunt de l'IPC (més, en el cas de la T-10), els aturats podran acollir-se a ajuts per viatjar gratis si els desplaçaments són per participar en cursos de formació ocupacional.

Uns 15.000 aturats ja van percebre una beca semblant per facilitar la mobilitat durant l'any passat, segons Treball. Són gairebé la meitat dels 35.000 desocupats que van inscriure's en aquests cursos. Segons el director del Servei d'Ocupació de Catalunya, Joan Josep Berbel, la beca està condicionada per la participació a les classes. La meitat es dóna al principi i l'altre 50% en comprovar que l'alumne ha fet el 75% del curs.

També s'exigeix no haver rebutjat cap feina adequada ni haver renunciat a un curs de formació al mes d'haver esgotat el subsidi d'atur.

Segons la distància

L'ajut cobreix despeses de transport i manutenció, encara que varien segons la distància. En alguns casos es paga un hotel si la distància és gran. S'adrecen als que fan aquests cursos: formació professional ocupacional, programa Forma i contracta, escoles-taller i cases d'oficis o cursos del Consorci per a la Formació Contínua.

"Volem donar un suport mínim a la gent que no té feina perquè formar-se no impliqui una disminució de la renda", va explicar Berbel. En el cas més freqüent, per un curs de dos mesos es donen 150 euros. En casos més complexos s'arriba als 450 euros mensuals.

Vuit milions d'euros
Treball hi destina enguany vuit milions d'euros, una qualitat que es va multiplicar per quatre entre 2007 i 2008.

A més de transport i manutenció, les beques s'adrecen a estades de perfeccionament professional a l'estranger, per a discapacitats que compleixen itineraris personalitzats o per a conciliació, si es tenen nens menors de 6 anys o dependents a càrrec.

Comentarios

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos