Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

Esperant dies millors

Esperant dies millors
Imatge desangelada del complex comercial Maremàgnum, ahir, al Port Vell. (Jordi Soteras)
Ampliar

Els comerciants del Maremàgnum confien que la renovació del centre serveixi per recuperar el prestigi dels primers anys.

Terrasses buides, botigues on només hi ha una persona (el venedor), aparadors amagats rere un paper de propaganda. Aquesta és la imatge que ofereix entre setmana el centre comercial i d’oci Maremàgnum, immers des de ja fa mesos en unes importants reformes que haurien d’ajudar-lo a passar pàgina de la situació de capa caiguda en la qual es troba darrerament.

Un anunci sobre un aparador buit fa somiar els comerciants: «Aviat aquí fins i tot els dilluns tindran gust a diumenge». De moment, però, ahir era, precisament, dilluns i una dependenta assegurava que «entre setmana això és com un desert». La reinauguració del centre, amb l’obertura de nous espais i de botigues de renom que haurien de tornar a atreure les masses, està prevista per al mes de maig.

Segons expliquen els comerciants més veterans, el Maremàgnum
 «Durant la setmana això és molt depriment, només vénen els guiris i quatre escoles. Miren i toquen mentre fan temps.»

montse Dependenta

va ser tot un èxit en els seus inicis i els negocis funcionaven a tot gas. Passats els anys, però, el centre es va anar «degradant» i es va passar a relacionar amb les discoteques i el tràgic assassinat d’un immigrant equatorià. Quan van arribar les vaques magres molts van haver de tancar, afegeixen els comerciants.

Els qui han resistit les hores baixes del centre comercial confien que, ben aviat, els clients tornin a les seves botigues.

 

OLGA FUENTES. Dependenta. «N’hi ha molts que només vénen al cine». «Al Maremagnum sobretot vénen estrangers, tot i que els diumenges també vénen molts barcelonins. La majoria, però, vénen a l’Imax o a l’Aquàrium i no a comprar. Ara estan fent obres i sembla ser que obriran noves botigues.»

SÒNIA CRUZ. Dependenta. «Falten botigues conegudes». «Això no està prou animat. Si em preguntessin a mi com arreglar-ho els diria que posin més botigues de marques conegudes, que farien venir la gent i també anirien bé per a la botiga de roba on treballo.»

JORDI PIQUÉ.  Operador. «Vam morir d’èxit». «Fa nou anys que tinc la botiga. Això va començar fantàsticament bé per a tothom i jo crec que, precisament per això, vam morir d’èxit. Els darrers dos o tres anys han sigut insuportables, tot i que la meva botiga sempre ha anat bé.»

TERESA BENEDICTO. Operadora. «Estem esperançats». «Avui no podem dir que el negoci vagi bé, estem molt esperançats amb la reinauguració que hi ha d’haver al maig, però ja fa uns dos anys que estem en obres.»

1 Comentario
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Diego R.
1
Avatar genérico
Dice ser Diego R., 08.02.2005 - 14.33h

Es una vergúenza como se encuentra El Maremàgnum. Me acuerdo cuando lo abrieron, y daba gusto ir a pasear, fue uno de los primeros centros comerciales y la acudíamos en masa a ver la novedad. Ya no es novedad, ahora todos los centros comerciales son iguales( cambian la forma pero el fondo es el mismo), por eso, cuando he leído la noticia de la remodelación del Maremàgnum me temo lo por: que sea igual que los demás, que las personas no podamos donde elegir porque en todos encontraremos lo mismo.

Ya no puede recibir valoraciones 0

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos