Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

Ciutat sense ombres

ciutat sense ombres
La Rambla de Barcelona tal com la descriu L’ombra del vent, al voltant de l’any 1945 (Robinbook).
Ampliar
Els escriptors Mer- cè Vallejo i David Escamilla conviden els lectors a fer 10 passejades per la Barcelona que descriu el llibre ‘L’ombra del vent’.
De bon matí, Daniel Sempere coneix un dia del 1945 l’existència del Cementiri dels Llibres Oblidats. Així comença l’aventura best seller, L’ombra del vent, del barceloní Carlos Ruíz Zafón.

Els autors Mercè Vallejo i David Escamilla proposen al llibre La Barcelona del viento (Robinbook) un seguit de pasos pels llocs que va trepitjat  Sempere. I que tothom qui vulgui pot emular.

Aquest volum ajuda a reviure en primera persona allò que s’experimenta en tercera al llegir la novel·la de Zafón.

Prenent com a punt de partida l’indret on es van enamorar Daniel i Beatriz, ambdós escriptors s’introdueixen al futur tot passejant pels jardins de La Central de la Universitat de Barcelona (UB).

Una altra visita ens porta, Rambla avall, a l’Ateneu Barcelonès del carrer Canuda. Vallejo i Escamilla dibuixen un oasi coronat pel jardí interior i la majestuosa biblioteca de l’entitat. I si el barceloní intrèpit està a punt de fer-se soci, i arriba a la Planta dels Escriptors, veurà aparèixer a Gustau Barceló i la seva neboda Clara, que s’han citat amb el Daniel. Perquè així ho ha volgut el destí al barrejar tots dos llibres. La Barcelona del viento comprèn 10 rutes que segueixen l’ordre d’aparició de la novel·la de Zafón, alterant-se nomès per tal que el lector que faci la visita amb el llibre a la mà passeji ràpida i còmodament. Cada itinerari pot ocupar un matí o tarda sencers. I són gratuïts.

D. Escamilla Escriptor

«Cada ruta es pot fer en un matí»

Quins llocs descrits per L’ombra... han desaparegut?

Estem segurs de l’existència del Cementiri dels Llibres Oblidats. Però per trobar-lo s’han de donar unes circumstàncies concretes.

Altres no han existit mai. Com la botiga de plomes del carrer Clavé o la llibreria de Gustau Barceló.

Què tenen els itineraris de Daniel Sempere i de vostès ?

Les rutes del nostre llibre no es limiten a tots els personatges de Zafón. Hem dibuixat passejades relacionades amb Daniel Sempere però que es poden fer en un matí.

BIO

(Barcelona, 1969). Escriptor, periodista i músic. Fill del locutor Salvador Escamilla.

Comentarios

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos