La indisciplina dels nens desborda els professors

  • Els mestres denuncien que els pares són massa permissius amb els fills.
  • El 90% de les baixes dels docents són conseqüència de la sobrecàrrega a les aules.
  • CONSULTA ALTRES NOTÍCIES DE BARCELONA.

Contínuament es parla del baix nivell acadèmic de l’alumnat, però poques vegades es té en compte el context en què els professors han de transmetre les matèries.

Segons un estudi de CC OO. en col·laboració amb l’Agència de Salut Pública de Barcelona, la manca de disciplina a casa es tradueix en un desgavell a les aules que dificulta la tasca dels professors fins al punt de cremar-los. (l'estudi , en pdf)

En base a les respostes obertes a un qüestionari per part dels mestres d’Infantil, Primària i Secundària, tant del sector públic com concertat, es comprova com el professorat veu com a principals problemes la manca de col·laboració dels pares dels alumnes, a banda de la manca de temps i la sobrecàrrega que suposa la integració dels nens immigrats.

Baixes per estrès

Tot plegat fa que el 90% de les baixes laborals dels docents vinguin donades pel sotmetiment a factors psicosocials d’aquest tipus, segons les dades rercollides per CC OO.

"Encara que els efectes no siguin visibles, el sotmetiment a l’estrès i la sensació de sobrecàrrega provoquen danys a la salut dels docents", matisava ahir la secretària de Salut Laboral de la delegació d’Ensenyament de CC OO, Esperança Pallàs.

Tant a Infantil i Primària com a Secundària, prop d’un 30% es queixa tant de "la manca de compromís dels pares en l’educació dels fills" i de "deixar-los fer el que volen", com del fet que "els pares jutgin la feina dels professors amb desconfiança".

La manca de respecte de l’alumnat cap als professors i el poc interès per aprendre són les dues principals preocupacions dels mestres.

Integrar sense baixar el nivell

Entre les principals queixes dels docents respecte al seu dia a dia, a banda de la manca de temps, hi ha la dificultat d’abordar la matrícula viva.

És a dir, la integració d’alumnat a mitjan curs, moltes vegades provinent d’altres països i amb una llengua i cultura diferents.

A aquest factor cal afegir-hi la queixa unànime referida a les aules massificades i a la manca de temps per reunir-se, preparar les classes i fins i tot prestar atenció individualitzada als alumnes.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento