Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana reivindica a Londres el 'Mediterranean Live'

  • L'objectiu és "desestacionalitzar" el turisme i fidelitzar un mercat que genera uns ingressos a la Comunitat de 5.000 milions d'euros.
  • Un total de 2.200 milions d'euros estan vinculats a la despesa que fan els britànics a la nostra autonomia.
  • Per a seguir potenciant aquest mercat, la Generalitat Valenciana posarà en marxa una estratègia de màrqueting digital i la participació en fires promocionals.

La Comunitat Valenciana participa en la Fira 'World Travel Market' a Londres, que se celebra des d'este dilluns i fins al dimecres, amb un stand propi d'uns 210 metres quadrats amb l'objectiu de reivindicar-se com a destinació 'Mediterranean Live' (Mediterrani en viu) i d'"autenticitat" entre el mercat britànic amb l'objectiu de "desestacionalitzar" el turisme i fidelitzar un mercat que genera uns ingressos a la Comunitat de 5.000 milions d'euros.

Així ho han posat en valor tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, els qui han assistit a este certamen i han destacat la necessitat de crear producte i de mantindre i millorar la relació amb Gran Bretanya que genera importants beneficis econòmics per a la Comunitat.

En concret, la relació comercial amb Gran Bretanya suposa per a la Comunitat uns ingressos de 5.000 milions d'euros a l'any, dels quals 2.880 milions procedeixen de sectors de l'economia com l'automòbil, ceràmica o calçat i 2.200 milions estan vinculats a la despesa que fan els britànics a la Comunitat Valenciana. "Parlem de 5.000 milions que signifiquen al voltant de 100.000 llocs de treball", ha destacat el cap del Consell, qui ha emfatitzat que el turisme procedent de Gran Bretanya ha augmentat enguany un 17%, fins als 2,5 milions de visitants.

Per tant, per al cap del Consell este mercat és molt important i qualsevol moviment a Gran Bretanya com el Brexit pot afectar "d'una manera clara i directa", per la qual cosa ha reivindicat la necessitat de mantindre la Comunitat com a destinació "de qualitat, autenticitat, originalitat" i amb essència del Mediterrani per a poder diferenciar-se respecte dels seus competidors, que estan "recuperant la seua posició".

"Hem d'avançar generant fiabilitat i confiança", ha subratllat Puig, qui ha mostrat la seua "màxima convicció" que l'autonomia pot millorar encara més i superar les xifres d'enguany, que assegura que "van a ser rècord, però no volem autobombo, sinó ser capaços de vincular l'èxit amb la garantia de futur", ha puntualitzat.

Fer bé els nostres deures

Insistit per si l'actual situació a Catalunya pot ressentir al sector turístic, el president de la Generalitat ha comentat que és una qüestió "conjuntural". "Nosaltres hem de fer bé els nostres deures i no preocupar-nos dels altres, encara que és evident que qualsevol situació d'inestabilitat en el conjunt d'Espanya podria afectar-nos des del punt de vista internacional", ha assenyalat.

En este sentit, ha urgit a resoldre els "problemes polítics i territorials" a Espanya perquè "això ens va a garantir l'estabilitat que ja té en estos moments la Comunitat que garanteix, a més, seguretat, i sanitat publica i de qualitat que són factors determinants a l'hora de triar una destinació turística", ha defés Puig, per a qui cal ampliar eixa oferta cap a subsectors dins del "paradigma de la mediterraneïtat".

Desestacionalització

Per la seua banda, Colomer ha destacat la importància d'assistir a este certamen atés que el mercat britànic és el "principal emissor" de la Comunitat i "desestacionalitza" perquè "comença a gaudir a la primavera de destinacions valencianes", la qual cosa suposa que calga "plantejar estratègies noves" per a fidelitzar i atraure eixe turisme, ha explicat el secretari autonòmic de Turisme, per a qui la presentació de la Comunitat a Londres busca "marcar posicionament sobre el que representa la nostra comunitat la resta de l'any".

Per a aconseguir este objectiu, l'Agència Valenciana de Turisme s'ha marcat com a objectius la posada en marxa d'una estratègia de màrqueting digital, amb una renovació del lloc web en anglés i contingut dirigit a turistes d'esta nacionalitat, així com un reforç de l'estratègia en xarxes socials.

També preveu la seua participació en fires i esdeveniments promocionals com els certàmens de busseig i esports nàutics a Birmingham o en la major fira de turisme ornitològic d'Europa: la British Bridwatching Fair en Rutland, així com la realització d'una campanya de publicitat dirigida al mercat britànic. "El sol i platja és imperible i és un atribut fonamental de passat, present i molt futur, però obrint angular per a altres segments", ha indicat Colomer, qui ha destacat la importància de les connexions àrees, que actualment connecten la Comunitat amb 24 ciutats britàniques.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento