Comunitat Valenciana

FGV suspén la negociació del conveni col·lectiu fins que es desconovoquen les vagues

  • L'empresa pública no negociarà el conveni fins que no es desconvoquen els aturs previstos.
  • Els sindicats mantenen les parades fixades per al dimarts i convoquen una assemblea aquest dijous.
  • El director gerent de Ferrocarrils: “No es pot utilitzar als usuaris del transport públic”.
Director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, en roda de premsa
Director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, en roda de premsa
FGV
Director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, en roda de premsa

La direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha decidit suspendre la negociació del XIII Conveni Col·lectiu fins que no siguen desconvocades les diverses jornades de vaga plantejades pels sindicats. En el que queda d'octubre estan convocades per als dies 17, 19, 23 i 31 d'octubre en totes les línies de metro i tramvia, i únicament en les línies de tramvia L4, L6 i L8 per als dies 18, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 29 i 30.

Així ho ha anunciat este dilluns el director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, en roda de premsa, en la qual ha demanat als sindicats que desconvoquen les parades en la xarxa de transport públic i que "se senten a negociar dins del procés normal del Conveni Col·lectiu", segons ha informat FGV en un comunicat.

Per a Sánchez Jordán, "no es pot utilitzar als usuaris del transport públic mentre s'està negociant el Conveni Col·lectiu", per la qual cosa ha criticat la "intransigència" dels sindicats que, "a pesar d'haver arribat a acords en la majoria dels punts plantejats en les vagues, no les desconvoquen". Segons ha advertit, la situació generada és "insostenible" perquè mentre es negocia el Conveni Col·lectiu es mantenen les jornades de vaga i "s'han anunciat quatre comissions de conflicte per part dels diferents sindicats sobre les mateixes qüestions que s'estan tractant en la negociació del conveni".

"Pràcticament tots els motius dels diferents conflictes estan contemplats en les propostes de conveni presentades, per la qual cosa no s'entén que estes qüestions que s'estan negociant es convertisquen en motiu de vagues, no té sentit", ha insistit.

"Podem arribar a acords"

En la seua compareixença, Sánchez Jordán ha recordat que "tant la direcció de l'empresa com els sindicats han sigut capaços d'entendre's, com es va demostrar amb l'acord aconseguit respecte al XII Conveni Col·lectiu, firmat en 2016, i que va suposar posar fi a cinc anys sense conveni i normalitzar les relaciones empresa-sindicats després de les tensions provocades per l'aplicació de l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERE) de 2012". "El conveni encara vigent ha permés que els treballadors de FGV gaudisquen d'unes condicions laborals molt per damunt de la mitjana d'explotacions ferroviàries i tranviarias espanyoles", ha destacat.

El director gerent de FGV ha assenyalat que l'empresa compta amb una àmplia representació sindical a València (UGT, SIF, CC OO, SCF, SF-IV, CGT) i Alacant (UGT, CC OO, SEMAF, SIF, SF-IV), la qual cosa, ha afegit, "propícia falta d'enteniment i diferents punts de vista davant les qüestions a negociar". De fet, ha demanat als sindicats que "se senten a parlar entre ells per a plantejar propostes de manera comuna, unitària i per escrit".

Per al màxim responsable de FGV, juntament amb les qüestions que plantegen els sindicats en els diferents processos de negociació hi ha altres "factors que subjauen" en esta situació com són el contingut de la futura de Llei de Seguretat Ferroviària i l'aplicació d'un temps de descans mínim de 10 hores entre jornada. Unes mesures que, segons ha defés, "són fonamentals perquè el que està en joc és la seguretat del nostre transport públic".

Millores en el servici i augment d'usuaris

Sánchez Jordán ha explicat que "durant estos dos anys s'ha millorat el clima laboral de l'empresa, amb la firma en 2016 del XII Conveni Col·lectiu i s'ha millorat el servici que s'ofereix. Gràcies a l'aposta del Govern valencià pel transport públic, que ha decidit congelar els preus dos anys seguits, s'ha aconseguit augmentar el nombre de viatgers en dos milions d'usuaris nous i la valoració dels mateixos sobre el servici que es presta".

"Som conscients de l'esforç que han realitzat els treballadors per a aconseguir estos resultats i per açò la intenció de l'empresa sempre ha sigut negociar per a seguir millorant les condicions de treball de tot el personal de l'empresa", ha conclòs.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento