20 minutos s’afiança com a primer diari gratuït de Catalunya

És la publicació generalista més seguida al Barcelonès, per davant d’‘El Periódico’ i ‘La Vanguardia’, amb un total de 294.000 lectors.
El primer rànquing d’audiències de la premsa diària, elaborat per la FUNDACC dins el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, consolida 20 minutos com el periòdic gratuït més llegit de Catalunya, amb 468.000 lectors, i també a Barcelona, amb 462.000 lectors diaris.També el col·loca  com el primer periòdic generalista de la comarca del Barcelonès, que inclou els municipis més poblats, com Barcelona, Badalona, L’Hospitalet o Santa Coloma de Gramenet. Tant és així que 20 minutos obté 294.000 lectors, per davant d’El Periódico (268.000) i La Vanguardia (233.000). En canvi, aquests dos diaris de pagament encapçalen el rànquig del conjunt de Catalunya per sobre de 20 minutos, que només es distribueix a l’àrea de Barcelona.

Segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, el diari 20 minutos obté 132.000 lectors més que Metro a Catalunya; 152.000 més que ADN, i 171.000 més que Qué!. Aquestes dades han estat elaborades a partir de 39.186 entrevistes personalitzades de 45 minuts a tots els territoris de parla catalana, entre novembre del 2006 i l’octubre del 2007. El marge d’error, segons la FUNDACC, és del 0,5%, amb un nivell de confiança del 95,5%.

Les dades del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura destaquen l’alta penetració del diari 20 minutos en els municipis de la província de Barcelona, on acompanya El Periódico i La Vanguardia en la majoria de rànquings dels més llegits per comarques.

Aquesta enquesta d’audiències catalana, que és el primer cop que es fa pública, corrobora el bon posicionament de la premsa gratuïta, tal com ja ve reforçant periòdicament l’estudi de l’EGM, que dóna líder a 20 minutos a Espanya i l’àrea de Barcelona.

Un públic jove, format i empleat

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura posa de relleu que el perfil de lector majoritari de la premsa gratuïta és el d’un treballador jove i format. Homes (50,3%) i dones (49,7%) llegeixen gairebé per igual la premsa gratuïta, que té una alta penetració també entre el públic adolescent, a qui contribueix a inculcar l’hàbit de la lectura, tant en català com en castellà.

4 preguntes sobre...

... El consum cultural dels ciutadans

1 Es llegeix molt? No. La premsa té una penetració del 40% i les revistes, del 52% (la més llegida és Pronto). Pel que fa als llibres, un 45% dels catalans no va llegir cap llibre l’any passat. De mitjana, són 6,1 exemplars l’any. A l’altre extrem està la televisió (el 87,5% de la població la veu a diari): les que més, TV3 (25,7% d’audiència), Tele 5 (18%) i TVE-1 (15,7%).

2 Quina importància té la ràdio? És escoltada pel 51%. Catalunya Ràdio (602.000 oients) guanya a la SER (462.000). Els 40 Principals (541.000) és la radiofórmula més seguida.

3 Ens connectem a Internet? El 48,8% ho va fer durant el passat mes. Més els homes (56%) que les dones (44%).

4 Quins altres usos culturals tenim? Desoladors: en els darrers tres mesos, un 68% no va anar al cinema, un 59% no va sentir música. I en el darrer any, només un 26% va assistir a concerts, un 23% a espectacles i un 26% a exposicions.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento