Comunitat Valenciana

L'Estació del Nord de València estarà en obres entre 2019 i 2022 per a "recuperar tot la seua esplendor"

  • L'Estació del Nord de València, que celebra el seu centenari, estarà en obres entre 2019 i 2022 per a millorar aspectes arquitectònics i que puga "recuperar tot la seua esplendor", tal com ha avançat el president d'Adif, Juan Bravo.
Estació Del Nord De València
Estació Del Nord De València
ADIF
Estació Del Nord De València

Bravo ha visitat este divendres l'estació al costat de l'alcalde de València, Joan Ribó, i el subdelegat del Govern, José Vicente Herrera, on ha descobert la placa commemorativa col·locada en el vestíbul per la Federació d'amics del ferrocarril de la Comunitat Valenciana i ha visitat l'exposició 'Filatèlia Ferroviària', que pot veure's fins al 17 de setembre en la Sala del Centenari.

L'alcalde ha afirmat que el primer centenari de l'Estació del Nord coincidix amb un "moment d'esperança" en el qual s'estan donant "passos importants i significatius" perquè la ciutat puga comptar amb les infraestructures ferroviàries que necessita -canal d'accés, túnel passant, nova estació i Parc Central- per a poder tindre al més prompte possible "una situació comparable a la de la resta de ciutats espanyoles i puga ser un impuls, i no un retard, en l'execució del Corredor Mediterrani".

"És un goig celebrar este centenari i poder manifestar la satisfacció de tindre una estació emblemàtica per a la ciutat que és un punt de connexió fonamental i de relació de la gent que ve a la ciutat", ha agregat Ribó .

Segons ha dit, celebrar estos cent anys és "un cant d'esperança" i ha ressaltat el paper exercit per l'Estació del Nord des del mes d'agost de 1917.

No s'ha volgut pronunciar sobre el paper de la ja centenària Estació del Nord en el futur "perquè la construcció de la nova estació és l'assumpte que està una mica més verd. Hi havia un projecte inicial que s'ha de modificar i queda pendent tot el relatiu al canal d'accés, un projecte en el qual ja s'està treballant, com va dir en el seu moment el ministre de Foment, Iñigo de la Serna; en qualsevol cas esta és una estació amb un simbolisme molt especial per a València".

"Que a mi m'agradaria que anara més ràpid? Evidentment què em queixe que s'haja tardat tant, dels retards del passat? Evidentment. Però hui anem a plantejar-ho des de la perspectiva que esta estació seguisca funcionant i que continuem avançant en tot la resta. Des de l'Ajuntament de València anem a segur atents i vigilants, però vull transmetre la idea que s'estan donant passos", ha asseverat.

Per la seua banda, el president d'Adif ha recordat que esta estació "va ser símbol de la puixança del ferrocarril i hui coincidix el seu centenari amb una etapa nova per a València des del punt de vista de les infraestructures ferroviàries".

Ha recordat Bravo que s'han aprovat els plecs per a la redacció de l'estudi informatiu del túnel passant i de la nova plataforma València-Castelló i en el mes de maig van aprovar les tres administracions el soterrament del canal d'accés, que confluiran en la gran Estació Parc Central".

"És un projecte a mitjà-llarg termini perquè és d'una gran ambició, amb un túnel de més de nou quilòmetres, però que canviarà completament la configuració ferroviària de València", ha dit.

Amb eixe canvi, l'actual Estació del Nord deixarà de ser un fons de sac i passarà a ser una estació passant, la qual cosa permetrà incrementar i millorar els servicis públic de rodalies i de llarg distància".

Així, ha anunciat que l'actual estació estarà en obres entre 2019 i 2022 perquè encara que "aparentment ha aguantat bé el pas del temps, necessita un pla director, unes inversions que milloren alguns aspectes arquitectònics".

"Estem treballant en eixe pla director, les conclusions del qual tindrem a la fi d'enguany, i l'any 2018 presentarem l'Ajuntament les inversions i els projectes en què es concretarà. Durant tres anys, aproximadament, esta estació estarà en obres per a recuperar tot la seua esplendor", ha conclòs.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento