Actualment, el límit imposat per les entitats bancàries és del 80% del valor de l’immoble, cosa que, segons el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB), integrat per més de 80 entitats, es converteix en una de les barreres més importants a l’hora d’accedir a l’Habitatge de Protecció Oficial.
Per aconseguir que els joves puguin hipotecar el 100% del valor del pis, calen uns mecanismes, però, segons el responsable de Cohesió Social del CJB, Eduard Urtasun, "l’àrea de Joventut de l’Ajuntament ja està estudiant-ho i intentarà negociar-ho amb les entitats bancàries aquesta legislatura".
Pisos de protecció
Altres mesures proposades per a pal.liar la precarietat laboral passen per la promoció de la formació continuada i la regulació de les empreses de serveis integrals que, segons el CJB, eviten l’aplicació de convenis col·lectius.
En habitatge es vol unificar totes les polítiques a l’àrea metropolitana, per tal que els joves puguin accedir a pisos de protecció d’altres poblacions, i potenciar la masoveria urbana. Des del 2005, a Barcelona s’ha iniciat la construcció de 3.862 pisos protegits, un 27% del total d’habitatges construïts a la ciutat.
Sous inferiors als 1.000 euros
Més del 50% dels joves barcelonins reben un sou inferior als 1.000 euros mensuals. Han rebut una bona formació, però només han pogut accedir a un contracte temporal. Viuen en un pis compartit o a casa dels pares.
L’edat d’emancipació voreja els 30 anys. Aquesta és la radiografia del jovent actual que el Consell de la Joventut de Barcelona inclou ja en el col·lectiu que pateix pobresa.
"L’Administració hauria de concedir crèdits als joves per accedir a un habitatge", proposa des del CJB, Eduard Urtasun.
CONSULTA MÉS NOTÍCIES SOBRE BARCELONA.


El PSOE pide una comisión sobre Bankia
La CE pone precio a retrasar el objetivo del déficit
Sigue en directo el amistoso entre España y Corea del Sur
La cripta de Elvis y un vestido de Amy Winehouse salen a subasta
Una familia de Madrid puede perder su casa por un préstamo de 6.000 euros
Rouco: "No es el Estado en el que sostiene a la Iglesia"




¡Sé el primero en hacerlo!