Comunitat Valenciana

Covaco denuncia que l'Ajuntament de Castelló fa "oïdes sordes" als advertiments de "saturació comercial"

  • La Federació de Comerciants i Autònoms de Comerç de la Província de Castelló (Covaco) ha denunciat este dimarts que l'Ajuntament de la capital de la Plana fa "oïdes sordes" als advertiments de "saturació comercial i de desequilibri comercial" en permetre que es "duplique" la superfície de grans establiments en l'espai que quedarà lliure en la Ciutat del Transport després de l'obertura del parc comercial Estepark.

La patronal del comerç minorista ha advertit en un comunicat que l'àrea comercial de Castelló, que aglutina més del 80% de l'oferta de la província, "superarà amb l'obertura d'Estepark en el primer trimestre de 2018 en més de 15.000 metres quadrats la superfície comercial màxima recomanada pel Consell per a l'any 2020".

Per a Covaco Castelló, l'assumpte "adquirix dimensions encara majors" donada la previsió que es traslladen al nou parc comercial ensenyes que actualment operen en la Ciutat del Transport, amb el que deixaran espai lliure en eixe polígon originalment pensat per a albergar empreses del sector del transport per a nous operadors comercials i s'accentuarà així "l'estat de sobresaturació comercial".

Malgrat açò, ha denunciat el president de COVACO Castelló, Cipriano Cortés, l'Ajuntament "fa oïdes sordes a les recomanacions que arreplega el Pla d'Acció Territorial Sectorial de Comerç Valencià (Patsecova)", que ja "anticipa una crítica situació per al comerç de la ciutat de Castelló i de la seua àrea metropolitana".

En esta línia, ha acusat el consistori de no fer "res per evitar que es duplique la superfície comercial en la ciutat, permetent la implantació de noves grans superfícies en la Ciutat del Transport".

En la seua opinió, "l'Ajuntament ha de gestionar el comerç des d'una perspectiva global, valorant les noves implantacions sobre el conjunt del comerç ja establit i en tota la ciutat, i superar l'enfocament individual per projectes que ha imperat a instàncies de la iniciativa privada".

"Només així es pot valorar si hi ha demanda i buit per a la instal·lació de noves grans superfícies o si s'ha superat el punt d'equilibri i saturació comercial, com és el cas", ha afegit.

Cortés ha explicat que la "implantació d'Estepark, mantenint l'ús comercial en la ciutat del Transport, respon a eixe vell model de política d'ordenació comercial completament desordenada i desequilibrada de les últimes dècades". "Però ara tenim els informes i els instruments necessaris per a fer les coses d'una altra manera i evitar ofegar encara més al comerç urbà de Castelló", ha recalcat.

En este sentit, ha insistit que l'Ajuntament de la capital "ha de demostrar la seua aposta pel comerç de proximitat i utilitzar tots els instruments que té el seu abast, com el nou Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU), per a crear la ciutat sostenible, rica en servicis i atractiva en la qual els ciutadans volen viure".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento