Comunitat Valenciana

Les pèrdues en la Marina se situen en 196.073 euros i s'espera acabar l'any amb superàvit

  • L’alcalde assegura que els resultats serien positius si no s'hagueren de pagar dos milions de taxes al Port, que depén del Ministeri de Foment.
  • A l'abril de 2018, la Marina "serà la major concentració empresarial nàutica del país", segons Ribó.
  • Estan elaborant un esborrany per a la Generalitat amb l'objectiu que la Marina siga declarada d'Interés General.
Marina de València con el edificio de la estación marítima al fondo
Marina de València con el edificio de la estación marítima al fondo
EUROPA PRESS
Marina de València con el edificio de la estación marítima al fondo

Les pèrdues en la Marina de València se situen en 196.073 euros -l'any anterior sumaven 1,62 milions- i s'espera acabar l'any amb superàvit, ja que s'està pendent de nous ingressos, segons han posat de manifest aquest dimecres l'alcalde de la ciutat, Joan Ribó, i el director general del Consorci València 2007, Vicent Llorens, en una roda de premsa.

En l'aspecte econòmic, Ribó ha concretat que malgrat que la Marina té una "Espasa de Damocles", que és el deute acumulat en els últims anys, ha llançat dades positives en relació amb els ingressos i despeses. Així, mentre que entre maig de 2015 i abril de 2016 va haver-hi pèrdues per 1,62 milions; de maig de 2016 a abril de 2017 les mateixes s'han reduït a 196.073 euros.

Aquestes xifres es deuen, en part, al fet que mentre que els ingressos obtinguts entre 2015 i 2016 en la Marina sumaven uns 4,24 milions d'euros; el següent any han ascendit fins als 5,7 milions. "És un creixement important del 34,5 per cent", ha subratllat el primer edil.

“El deute es frena”

Amb aquest panorama, Ribó ha ressaltat que "el deute es frena" i esperen que a final d'any existisca un "balanç positiu". El primer edil ha agregat que açò seria positiu si no s'hagueren de pagar dos milions de taxes al Port, que depén del Ministeri de Foment.

Sobre aquest tema, ha explicat que el Govern central ha cedit els terrenys a la ciutat però "continua cobrant taxes, que suposen una quantitat molt important de les despeses", ha dit, al voltant del 30-40 per cent. "No té sentit que els terrenys estiguen cedits temporalment i no passen a pertànyer a la ciutat, com seria raonable".

A aquesta situació, ha recordat que existeix un deute del qual s'està fent càrrec el Tresor, el ICO i el banc, i que "s'ha d'abordar". Ha insistit que l'Estat hauria d'assumir-lo com també ha fet amb altres grans esdeveniments celebrats en el territori espanyol.

Per a abordar aquests assumptes, Ribó ha avançat que dilluns que ve, 28 d'agost, té previst demanar oficialment al Govern la convocatòria de les reunions corresponents. Així, es podran "agilitar" temes que porten retard.

Amarraments i connexió 

El primer edil ha destacat l'increment d'activitat en la Marina en els últims mesos i, com a exemple, ha afirmat que en el mes de juliol va haver-hi un increment d'ocupació d'amarraments de forma significativa: va haver-hi 21.000 pernoctacions al dia, la qual cosa suposa més del 80 per cent d'ocupació.

Així mateix, ha destacat la intervenció en l'Embull 2 per a garantir els usos públics; el pla de comunicació i nova identitat corporativa; i el pla de millora d'espai públic que implica racionalitzar aparcaments en superfície. D'altra banda, ha indicat que estan elaborant un esborrany per a la Generalitat amb l'objectiu que la Marina siga declarada d'Interés General.

Per la seua banda, Llorens s'ha referit a futurs ingressos i projectes en la Marina i, entre uns altres, ha advertit que està previst licitar el varador, amb un cànon d'un milió d'euros. També ha al·ludit al polígon industrial de la nàutica, amb un altre cànon mínim d'uns 200.000 euros.

Llorens s'ha referit així mateix al poliesportiu nàutic en la Marina; a l'elaboració d'un pla de promoció turística; i a un programa de qualificació d'oferta gastronòmica i oci, entre altres assumptes.

A més, la Marina acollirà al setembre de 2018 la prestigiosa regata TP 52 i posarà en marxa la Base de la Innovació i la Creativitat en l'edifici de l’Alinghi. També el Consorci València 2007 està rehabilitant l'antiga pèrgola modernista del port i acollirà un cicle de concerts de les bandes del marítim. En 2018, d'altra banda, veuran la llum els plans d'ús de Docks i els Embulls 4 i 5 ja lliures de l'estructura temporal dels boxes de Formula 1 destinats a usos culturals i d'innovació.

Per a Vicent Llorens, "seria una desgràcia que no arribaren les administracions a un acord per a fer viable la Marina, fer-la socialment de la ciutat i perquè contribuïsca a la generació d'ocupació i d'economia". A més, ha exposat que amb la incorporació de 15 empreses més al polígon a l'abril de 2018, la Marina "serà la major concentració empresarial nàutica del país".

Zona hotelera i apartaments 

D'altra banda, en relació amb una zona hotelera prevista en la Marina amb combinació d'apartaments i oficines, Llorens ha manifestat que actualment s'està treballant en aspectes administratius que competeixen al Consorci. "S'estan mantenint reunions amb el servei de Patrimoni de l'Ajuntament per a preparar la licitació", ha dit. S'espera que es puga licitar en el primer trimestre de l'any que ve amb un cànon mínim de 600.000 euros.

Existeixen quatre empreses interessades en el projecte, tres d'elles valencianes i una espanyola amb àmbit internacional. Així mateix, segons Llorens, hi hauria una cinquena mercantil que no ha concretat el seu interès però que està fent "temptejos". És també espanyola. Ribó ha indicat que pretenen que es faça un edifici "emblemàtic i exemplar" i que siga "autosuficient a nivell energètic".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento