Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana tanca 2016 amb 315 empreses i entitats turístiques amb certificat de qualitat, 4 més que en 2015

  • El secretari autonòmic de l'Agència Valenciana del Turisme (AVT), Francesc Colomer, advoca per "fer de l'excel·lència el senyal d'identitat del sector turístic de la Comunitat Valenciana". En este sentit, ha informat que l'autonomia va tancar l'exercici 2016 amb un total de 315 membres pertanyents al Qualitur Club, col·lectiu d'empreses i entitats que disposen d'algun certificat de qualitat reconegut per l'AVT, quatre més que en l'exercici 2015.
Vistes de Benidorm (Alacant), turistes, turisme, platja, Comunitat Valenciana.
Vistes de Benidorm (Alacant), turistes, turisme, platja, Comunitat Valenciana.
GVA
Vistes de Benidorm (Alacant), turistes, turisme, platja, Comunitat Valenciana.

D'esta manera, Colomer ha assenyalat que el seu departament va a continuar treballant per a "millorar de forma constant i sostinguda els servicis que s'oferixen al turista".

El seu compromís és "reforçar el foment i la difusió de la cultura de l'excel·lència". Per este motiu, tal com ha destacat, "la nova Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat està profundament inspirada en els valors del Codi ètic del Turisme, que hem adaptat a la Comunitat". De la mateixa manera, ha recordat que també la nova campanya d'Hospitalitat llançada per l'Agència Valenciana de Turisme "té com a objectiu promoure l'hospitalitat i la bona atenció al turista que ens visita".

Així ho ha declarat Colomer després de conéixer els resultats de l'anuari 'L'excel·lència en l'activitat turística a la Comunitat Valenciana 2016', informe publicat recentment en l'apartat d'Estadístiques de Turisme de la web institucional de l'Agència Valenciana del Turisme, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Es tracta d'un document emmarcat dins de la publicació institucional electrònica 'El Turisme a la Comunitat Valenciana' en la seua edició corresponent a 2016, i que l'AVT posa a la disposició dels agents turístics i el conjunt de la ciutadania dins de la seua estratègia de transferència de coneixement.

BALANÇ QUALITUR 2016

Segons esta publicació, la Comunitat Valenciana va tancar l'exercici 2016 amb un total de 315 membres pertanyents al Qualitur Club, col·lectiu d'empreses i entitats que disposen d'algun certificat de qualitat reconegut per l'AVT, quatre més que en l'exercici 2015.

Atenent a la distribució provincial, Alacant va ser la província que va tindre un major nombre de servicis i recursos certificats (136), el 43% del total de la Comunitat Valenciana. La província de València va representar el 36% amb 113 servicis turístics i Castelló, per la seua banda, amb 66, va significar el 21% del total de la Comunitat Valenciana.

Si bé el col·lectiu que forma Qualitur Club ascendix a 315 membres, el nombre de certificats és molt major, ja que va ascendir en l'exercici 2016 a 472. De fet, una de cada dos empreses o entitats turístiques certificades de la Comunitat Valenciana disposa de dos o més certificats. És el cas de les platges que solen optar per models integrats, generalment en matèria de qualitat i medi ambient.

Una altra dada interessant d'esta publicació és que les empreses i servicis turístics que opten per un segell de qualitat i garantia ho mantenen en el temps i ho consideren un valor afegit a la gestió de la seua activitat.

BALANÇ SICTED 2016

Este anuari fa balanç a més del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (Sicted) basat en la consciència integral de destinacions a partir de l'eix de gestió de la qualitat. Este enfocament té com a objectiu últim harmonitzar els nivells de qualitat dels servicis i productes que consumix el turista en el seu itinerari en la destinació seleccionada.

L'Agència Valenciana del Turisme fomenta este projecte a través de la qualificació dels agents estratègics en la metodologia, assessorament realitzat a través de convenis anuals amb el Consell de Cambres de comerç, campanyes de promoció i actes públics que difonen i estenen el projecte sobre el territori.

Es tracta d'un projecte "molt consolidat" a nivell nacional en el qual participen més de 202 destinacions i al voltant de 5.500 servicis turístics. La Comunitat Valenciana va comptar en l'exercici 2016 amb 24 destinacions SICTED, que van representar l'11,8% del total de destinacions adherides a nivell nacional.

En el 2016 es va tancar l'exercici amb 678 distincions de la marca Compromís Qualitat Turística, la qual cosa representa un creixement del 25,7% respecte a l'exercici anterior.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento