Comunitat Valenciana

Noatum invertirà més de 100 milions en la seua terminal de València per a incrementar l'atracament de grans 'megabucs'

  • Noatum invertirà més de 100 milions d'euros en la millora de la terminal que té en el Port de València amb la finalitat d'incrementar la seua capacitat operativa i augmentar l'atracament de grans 'megabucs', de capacitat superior als 20.000 TEUs, segons ha informat la naviliera en un comunicat.
NOATUM REFORÇA LES SEUES INFRAESTRUCTURES A VALÈNCIA
NOATUM REFORÇA LES SEUES INFRAESTRUCTURES A VALÈNCIA
NOATUM
NOATUM REFORÇA LES SEUES INFRAESTRUCTURES A VALÈNCIA

Per a açò, el primer pas ha sigut l'engegada d'una nova grua Malaccamax que ja està plenament operativa, i amb la qual millorarà considerablement la qualitat del servici als seus clients. Està previst que esta inversió es complemente amb el recrecut de fins a quatre grues amb capacitat per a atendre els megabucs.

La grua, d'última generació i màximes prestacions, té un pes total de 1485 tones i una estructura té 130 metres d'altura total amb ploma hissada. A més, té una altura d'elevació de spreader sobre rail de 51 metres, un abast de 25 contenidors de mànega (68,5 metres) i disposa d'una capacitat manera twin per a 65 tones o 75 tones baix ganxo, així com control Siemens amb tecnologia d'última generació.

La terminal ha rebut al llarg del primer semestre de 2017 6 noves RTGs (Rubber Tyred Gantry Cranes), i té prevista la incorporació de 3 unitats RTGs Konecranes més en este mes de juliol, amb capacitat d'elevació de 51 tones, apilat de 5+1 contenidors en altura i 6 d'ample, control Siemens i Dynapilot. En total, el parc de RTGs de la Terminal de Noatum a València serà de 58 unitats.

Així mateix, entre juliol i agost Noatum sumarà en la Terminal 2 Portainers Paceco procedents de Màlaga, amb 60 abast davanter de ploma, 41 metres d'altura d'elevació sota el spreader fins al moll, 61 tones de capacitat d'elevació en manera twin i control Siemens. Al llarg del mes d'agost, la companyia ha confirmat la incorporació de 2 nous containers de buits Konecranes-Terex de 10 tones de capacitat, models FDC25K7 i FDC25K8, i 7 tractors de terminal Kalmar, modele T2.

De cara a setembre, arribarà un nou reach stacker Konecranes-Terex Liftace R5-33S de 45 tones de capacitat. En paral·lel, l'Autoritat Portuària de València està immersa en una inversió de 30 milions d'euros amb l'objectiu d'incrementar el calat del port fins als quasi 18 metres, la qual cosa permetrà rebre en este enclavament mega bucs en condicions "òptimes".

VALÈNCIA, HUB DE REFERÈNCIA DE MEGA-BUCS

Segons el CEO de Noatum, Douglas Schultz, la incorporació de la nova maquinària indica que "se'n van complint els compromisos i els terminis establits per a millorar l'equipament i els servicis de Noatum a València, que juntament amb la tasca de l'Autoritat Portuària de València de millora de les infraestructures de l'enclavament portuari, van a convertir el port de València en l'hub de referència dels 'megabuques' en el Mediterrani".

De fet, la terminal pública de contenidors Noatum Container Terminal València va moure en 2016 més de dos milions de TEUs.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento