El festival es va cancel·lar el dia anterior del començament de l'esdeveniment, el 7 de juliol, en anunciar l'organització que Alboraia no els havia concedit la llicència d'activitat. En esta vista, la demandada no va comparéixer, per la qual cosa va ser declarada en rebel·lia. El jutjat ha considerat provat que Mare Music Events va començar a anunciar-se en internet des de finals de 2015 i pels mitjans de comunicació per al festival previst per als dies 8, 9 i 10 de juliol de 2016 a Alboraia.
Un dia abans, va anunciar la cancel·lació de l'esdeveniment, la qual cosa va provocar que una sèrie de demandants van reclamar la devolució del preu de les entrades i les despeses de desplaçament i reserva d'allotjament, però es negava.
No obstant açò, segons el jutjat, la reclamació instant la devolució duplicada de les quantitats entregades ha de prosperar i també la petició de danys morals -de 50 euros per a cadascun dels demandants- en considerar-se "indubtable" que la situació que van viure "va haver de generar-los una sèrie de molèsties i inconvenients" i "desassossec i preocupació". En esta demanda, la indemnització global a abonar per l'empresa ascendix a 5.835 euros.
La Unió de Consumidors de València va presentar en este cas una demanda civil col·lectiva al gener en defensa dels afectats per la cancel·lació de l'esdeveniment, que es va celebrar finalment els dies 28, 29 i 30 de juliol en un emplaçament diferent i amb un cartell d'artistes diferents, ja que els anunciats inicialment no van poder acudir pel canvi de data.
La UCC va presentar la demanda "davant la falta de resposta de l'empresa" a les peticions i reclamacions, segons ha recordat en un comunicat. Al seu juí, esta resolució "posa de manifest la necessitat d'un major control per part de l'Administració en l'autorització d'este tipus d'esdeveniments, garantint a més dels compliments tècnics, de seguretat i respecte a l'entorn, els drets dels consumidors i usuaris per a evitar situacions d'abusos i indefensió com les ocorregudes en el festival de l'any passat".
L'entitat lamenta que, malgrat que va informar a l'Administració de les "anomalies i incompliments" detectats pels organitzadors d'este tipus de festivals perquè foren tinguts en compte abans d'autoritzar la seua celebració, han comprovat "com ha autoritzat la realització del Festival Mare Nostrum Experience 2017 sense que s'hagen satisfet les reclamacions dels afectats de l'edició d'any anterior".
Encara que la resolució és favorable a tots els afectats inclosos en la demanda col·lectiva i que poguera fer-se extensiva a la resta de perjudicats, la Unió de Consumidors de València lamenta "que s'haja d'acudir a la via judicial per a resoldre estes situacions tan evidents, quan una major implicació de l'administració haguera pogut evitar, exigint a l'empresa la devolució de l'import de les entrades als afectats abans d'autoritzar la celebració en el nou emplaçament de la Marina Reial".
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios