Comunitat Valenciana

València aprova per unanimitat el Pla de Turisme en favor d'un model "sostenible" que faça prevaldre la convivència

  • El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat este dijous per unanimitat el Pla Estratègic de Turisme 2017-2020 de la ciutat de la ciutat, un document "consensuat" amb "tot el sector" i els grups que conformen la corporació local que aposta per un model "sostenible" que fa prevaldre la "convivència" entre els qui visiten la capital valenciana i els qui viuen en ella.
Turistes en les Torres de Serrano en una imatge d'arxiu
Turistes en les Torres de Serrano en una imatge d'arxiu
Europa Press
Turistes en les Torres de Serrano en una imatge d'arxiu

Així ho ha indicat la primera tinent d'alcalde i regidora de Turisme, Sandra Gómez, durant la seua intervenció en la sessió plenària per a exposar el contingut del pla, que es perfila entorn quatre estratègies i es desenvoluparan a través de 32 programes per a arribar als 5,3 milions de pernoctacions anuals en els pròxims quatre anys, aconseguir 3,5 milions d'arribades a l'aeroport i l'increment de la despesa mitjana diària del turista un 15%.

Gómez, també portaveu del PSPV en el consistori, ha destacat les potencialitats de València com a destinació turística i els elements que posseïx per a atraure els turistes. "València ho té tot -festes, gastronomia, naturalesa, platges i patrimoni-. A València no cal disfressar-la ni reinventar-la. No fa falta que ens inventem res perquè els visitants s'enamoren d'ella", ha afirmat.

L'edil ha considerat que amb l'elaboració i aplicació del Pla Estratègic de Turisme la ciutat té una "oportunitat magnífica per a posar les bases d'un model turístic que evite els problemes d'altres ciutats", segons ha dit, "un model que equilibra interessos, genere ocupació de qualitat, aposta pel creixement de les empreses i genera una rendibilitat sostenible".

Gómez ha comentat que s'ha decidit dissenyar una "estratègia" turística "que aposta per la qualitat enfront de la quantitat" potenciant "valors propis de la destinació com els seus trets identitaris, el patrimoni cultural i mediambiental, el seu estil de vida i el caràcter acollidor". Així, ha declarat que s'ha optat per "anteposar els interessos socials i el creixement del conjunt" enfront de "interessos per damunt dels de la societat".

La responsable municipal ha considerat que "el turisme és una competència municipal", per la qual cosa ha indicat que la seua gestió i el disseny de la seua estratègia per als pròxims anys "no podien romandre aliens al debat polític i al punt de vista" dels partits que estan en l'oposició, com a PP i Ciutadans, al costat dels quals conformen el govern local, Compromís, PSPV i València en Comú.

"Per primera vegada tenim a debat en el ple un pla com a est", amb l'objectiu de generar un programa "de consens" i una "ferramenta d'estabilitat", amb durada en el temps, "per al sector" i per a "garantir la convivència estable" entre els veïns i els qui visiten la ciutat.

Sandra Gómez ha ressaltat que per eixes raons s'ha sotmès el Pla Estratègic de Turisme a "un procés de debat i participació intens amb la idea de poder aprovar-ho amb el consens de tots i el suport del sector". Referent a açò, ha apuntat que ha explicat també amb la participació ciutadana, per mitjà d'entitats i dels partits que conformen la corporació local". Ha destacat que arreplega les aportacions fetes per PP i Cs i ha valorat "l'esforç" de tots.

"És important tindre una bona estratègia de promoció de la ciutat" que també aconseguisca "garantir l'harmonia pacífica entre els qui venen i els qui viuen en ella", ha insistit la regidora, que ha dit que València és una "ciutat oberta" i els valencians "magnífics amfitrions".

"EN AUGMENT"

Sandra Gómez ha destacat que les dades de turisme "seguixen augmentant" en la ciutat, "en pernoctacions i en estada mitjana". En esta línia, ha comentat que les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) indiquen que entre 2016 i 2017 ha augmentant el gasto mitjà del visitant i que este anys la rendibilitat turística creixerà un 10 per cent sobre el passat.

"Venen més visitants i es gasta més. Alguna cosa estarem fent bé. La conjuntura acompanya i el sector professional també està fent un bon treball. Cada vegada hi ha més persones interessades a visitar la nostra ciutat", ha manifestat l'edil.

Per la seua banda, el portaveu de Ciutadans (Cs), Fernando Giner, ha subratllat que l'objectiu de la gestió turística no ha de ser "portar molta gent" sinó "la qualitat". "És millor pensar en la repercussió i en la despesa del turista que en el nombre", ha exposat, al mateix temps que ha rebutjat la "massificació" i el turisme "low cost" que porta a "ingressos low cost".

A pesar del seu respatler al Pla Estratègic de Turisme, Giner ha instat el govern local a treballar per a millorar la mobilitat dels turistes i per a aconseguir que el turisme siga "motor econòmic" i "no alguna cosa que perjudique la ciutat". Igualment, ha apuntat que si s'aposta per un turisme de congressos és necessari potenciar també Fira València i ha demanat pressupost per a un turisme de qualitat.

"UN BON PLA"

D'altra banda, la regidora del PP Beatriz Simón ha estimat "important" que la ciutat "compte amb un pla d'este tipus, amb visió de futur". Ha apuntat que el seu grup va tindre "dubtes" quan es va plantejar "el primer esborrany" d'este document però ha subratllat que després va pensar "que era necessari participar de forma propositiva".

"No és un pla perfecte però sí un bon pla. Hauríem d'haver tingut major ambició en objectius que ha de complir", ha dit Simón, que ha valorat que el programa fomente elements com "el Sant Grial i la Ruta de la Seda" a proposta del PP. "No consistix solament a fer un pla. Governar és també prendre decisions fermes", ha agregat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento