Comunitat Valenciana

Adif i APV destinaran 84 milions a connectar Sagunt amb el Corredor i millorar la línia Sagunt-Terol-Saragossa

  • Adif i l'Autoritat Portuària de València (APV) destinaran 84 milions d'euros per a connectar el Port de Sagunt amb el Corredor Mediterrani i per a millorar la línia Sagunt-Terol-Saragossa mitjançant l'ampliació de set apartadors que permeten la circulació de trens de mercaderies de 750 metres.
Adif, Ports de l'Estat, APV i Foment en la firma dels convenis
Adif, Ports de l'Estat, APV i Foment en la firma dels convenis
EUROPA PRESS
Adif, Ports de l'Estat, APV i Foment en la firma dels convenis

Concretament, dels 84 milions, 31,5 milions per a l'accés ferroviari al Port de Sagunt; 13,6 milions a ampliar els apartadors en la línia Sagunt-Terol-Saragossa i altres 40 milions "pendents de consignar".

Així ho ha explicat este dilluns a València el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, qui ha presidit la firma de dos convenis entre Ports de l'Estat, APV i Adif per a l'execució de l'accés ferroviari al Port de Sagunt i un altre dirigit a millorar la línia Sagunt-Terol-Saragossa.

De la Serna ha destacat la importància que té el Port de València i ha valorat el "gran esforç inversor" del seu president i de la comunitat portuària per a "millorar la competitivitat" i la "connectivitat amb les infraestructures ferroviàries".

En este sentit, ha indicat que el cost total de l'actuació per a l'accés ferroviari al port de Sagunt ascendirà a 31,5 milions d'euros, dels quals 20 milions seran aportats per l'APV i els restants 11,5 milions per Adif a través dels fons europeus Feder.

Segons ha explicat, l'objectiu d'esta actuació és "donar un accés ferroviari directe" al Port de Sagunt des del Corredor Mediterrani per al que es dotarà al recinte d'una connexió ferroviària integrada en la Xarxa Ferroviària d'Interés General i permetran l'accés directe al port de trens de mercaderies de fins el 750 metres de longitud. Addicionalment, el disseny serà compatible en el que afecta el trànsit de mercaderies amb els estàndards tècnics que establix la Xarxa Transeuropea per al Corredor Mediterrani.

"Esta actuació va a aconseguir a través de vies d'ample mixt, tercer fil, realitzar una connexió del Port al Corredor Mediterrani i permetrà una eixida ràpida, eficaç, fiable i segura de les mercaderies", ha destacat el ministre.

A partir d'ara, ha puntualitzat, Adif haurà de redactar el projecte pel que confia que a la fi d'este mateix any estiga finalitzat per a iniciar la licitació al començament de 2018 i finalitzar l'actuació en el 2020. "Hui donem el tret d'eixida per a poder realitzar l'aprovació del projecte en enguany. Immediatament ho licitarem, i començarem les obres per a disposar al més prompte possible d'eixa connexió", ha emfatitzat.

Una vegada finalitzades les actuacions, Adif recaptarà l'autorització de posada en servici de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària i transferirà a l'Autoritat Portuària de València la titularitat de la infraestructura, que passarà a formar part de la zona de servici del port.

MILLORA DE LA LÍNIA SAGUNT-TEROL-SARAGOSSA

D'altra banda, el segon conveni firmat té com a objectiu millorar la línia Sagunt-Terol-Saragossa perquè, segons ha indicat De la Serna, és un corredor "prioritari" per al Govern. Concretament, el conveni establix una millora d'almenys un 15% en les condicions d'explotació de les línies existents i un increment de la longitud bàsica mínima dels trens de mercaderies mitjançant l'execució de set apartadors que permeten l'accés de combois de 750 metres.

Respecte als terminis, el ministre ha puntualitzat que s'està redactant el projecte i espera començar la licitació a principis de 2018. A parir d'ací, preveu que en un termini de 8 mesos, finals de 2018 començaments del 2019, estiguen finalitzats els apartaderos.

40 MILIONS PENDENTS

Pel que fa als 40 milions de l'APV pendents d'assignar, De la Serna ha considerat que "el que més raonable" és "destinar-ho al reforç i millora de la capacitat de les diferents estructures de la línia Sangunt-Terol-Saragossa" com a viaductes i ponts per a "augmentar el trànsit de trens de gran capacitat". No obstant açò, ha puntualitzat que s'haurà d'acordar amb l'APV a què destinar eixa quantitat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento