Comunitat Valenciana

Morata creu que és "molt prompte" per a intervindre militarment en els ports per l'estiba i advoca per la negociació

  • El president de la Cambra de comerç de València, José Vicente Morata, ha considerat que encara és "molt prompte" per a parlar d'una possible intervenció militar en els ports perquè el conflicte de l'estiba no continue afectant l'activitat econòmica, com ha plantejat el president de la CEV, Salvador Navarro. Per això, ha advocat per abordar la situació però "des del punt de la negociació".
José Vicente Morata
José Vicente Morata
EUROPA PRESS
José Vicente Morata

Així ho ha indicat Morata als mitjans de comunicació, en ser preguntat sobre la possibilitat que ha plantejat Salvador Navarro que l'Exèrcit intervinga en els ports d'Espanya si no s'aconseguix un acord amb els estibadors per a evitar que el conflicte continue afectant l'activitat econòmica dels recintes portuaris espanyols.

Sobre este tema, el president de la Cambra de comerç de València ha remarcat que la vaga d'estibadores, que arrancarà el 6 de març i es perllongarà durant diverses jornades, és "molt seriosa", però ha apostat per tractar el conflicte des del punt de vista de la negociació. Al seu parer, és "molt ràpid àdhuc" per a "poder parlar d'extrems com la militarització", com ha plantejat Navarro.

En este sentit, ha insistit que des de les Cambres aposten sempre per la negociació i, especialment, quan es tracta d'un col·lectiu que no arriba a les 6.500 persones però que és molt important per al proveïment del país.

"Entenem que si que existixen possibilitats de negociació i, per tant, creiem que s'han d'esgotar perquè ho hem vist en la història d'Espanya amb sectors com la siderúrgia o la mineria amb els qui es van arribar a acords que van permetre la reestructuració del sector per a fer-los més competitius", ha defès Morata.

Ha assenyalat que al final si es vol ser competitiu les empreses han de tindre els menors costos, per la qual cosa ha apuntat que la logística dels ports ha de ser "d'acord amb les necessitats" i tant l'organització com el treball han d'estar a càrrec de les pròpies mercantils. "No solament parlem de sous, sinó que siguen les empreses les que tinguen la capacitat d'organitzar-se i posar tecnologia", ha insistit Morata.

D'esta manera, ha considerat que el conflicte encara es troba en un moment "incipient" com per a "fer expressions" sobre una possible intervenció militar en els recintes portuaris.

"ÉS INADMISSIBLE QUE S'EXPERIMENTE AMB EL PORT DE VALÈNCIA"

D'altra banda i preguntat per la situació que viu el Port de València amb desviament de bucs a altres inhalacions o la baixada de productivitat, Morata ha lamentat que l'estiu passat el recinte valencià ja va perdre 100.000 contenidors, al mateix temps que ha titlat "d'inadmissible" que el recinte valencià mantinga "la tensió en principi".

Al seu juí, en este tipus de casos a voltes "cal fer proves", però "no amb el port més gran d'Espanya i el principal recinte export-import del país". "No entenem que s'utilitze el Port de València com a experiència perquè hi ha molts ports que no tenen la grandària del de València i que podrien haver sigut l'inici d'eixa negociació". "No és lògic", ha subratllat.

Qüestionat per la denúncia de la Societat d'Estiba i Desestiba del Port de València (SEVASA) sobre l'existència de "mesures de pressió" adoptades pel col·lectiu de l'estiba en el port de València que estan "abocant el recinte al col·lapse", el president de la Cambra de València ha assenyalat que donada la capacitat que té un vaixell hui en dia "qualsevol moviment de zel produïx tensions importants".

"Si un vaixell porta 18.000 contenidors estem parlant d'una barbaritat d'empreses les que es veuen afectades o bé per la importació o l'exportació pel que qualsevol xicotet moviment produïx automàticament nerviosisme i rebuig perquè les empreses necessiten del producte i per això demanden una solució", ha resolt Morata.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento