Comunitat Valenciana

Empar Marco diu que el seu projecte per a la nova RTVV és "possible" i "no imaginari"

  • La periodista Empar Marco assegura estar "molt contenta i entusiasmada" després d'haver sigut proposada pel Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC) per a dirigir la nova radiotelevisió pública, i destaca que el seu projecte per a la nova RTVV és "possible" i no "imaginari".
Instal·lacions de RTVV buides després del tancament de l'ens
Instal·lacions de RTVV buides després del tancament de l'ens
EUROPA PRESS
Instal·lacions de RTVV buides després del tancament de l'ens

Així ho ha assenyalat este divendres en declaracions a Europa Press la fins a hui corresponsal de Tv3 a la Comunitat Valenciana, que ha assenyalat que confiava molt en el projecte que va presentar al concurs i ha celebrat que els responsables de l'elecció "hagen vist l'esforç per fer una cosa possible, no una cosa imaginària".

Després de la resolució del Consell Rector -en la qual marc es va imposar als altres dos finalistes, Josep Ramon Lluch i Salvador Enguix-, ara són les Corts les que han d'aprovar en comissió amb majoria absoluta este nomenament, una cosa en la qual Marco confia. A partir d'eixe moment, començarà el treball per a avançar en la constitució de la nova radiotelevisió pública valenciana.

Marco, és llicenciada en Filologia Hispànica (Valenciana) per la Universitat de València i va ser coautora de les normes d'estil i l'estàndard lingüístic de RTVV, així com assessora de doblatges per a la radiotelevisió pública, periodista i redactora en Ràdio 9, en el marc d'una dilatada carrera professional.

El projecte que Marco presenta per a la nova RTVV té com a pilars "el respecte extrem a l'audiència, siga el que siga la seua condició i cultura i tinga l'edat que tinga", baix un model en el qual veu als ciutadans no com a espectadors, sinó com a "actors de l'evolució digital".

Proposa un canal de televisió, dos de ràdio i un web amb una estructura "transversal, innovadora, creativa i sostenible" i amb una direcció tècnica, un àrea informativa i una de programes i una direcció web.

El model busca garantir "un ampli relat informatiu al servici dels valencians, tant en les notícies diàries com en els programes dedicats a la informació". Considera com a ferramenta fonamental per a aconseguir-ho "una redacció única, situada a Burjassot i amb diverses seus (Alacant, Castelló,...)".

Els periodistes elaboraran continguts per a cadascun dels mitjans de la societat i es buscaran les sinergies necessàries per a fer compatibles els llenguatges específics de cada mitjà. Proposa equips de professionals especialitzats i posa l'accent en "productes rigorosos que respecten el pluralisme i la independència informativa".

INNOVACIÓ I COL·LABORACIÓ AMB MITJANS LOCALS

Segons el projecte de Marco, hi haurà un departament específic sobre innovació que també estarà connectat a les universitats, als centres d'investigació i als àmbits de l'educació i cultura, una vinculació que inclou la xarxa de mitjans locals i comarcals, amb els quals es vol mantindre una estratègia de col·laboració per a produir tant informatius com a obres audiovisuals.

El projecte aposta també per estimular el sentiment de pertinença i identificació dels més xiquets i els jóvens amb els mitjans públics, i proposa crear un club infantil i elaborar programes audiovisuals amb la complicitat del món educatiu.

APOSTA PER LA INDÚSTRIA VALENCIANA

La major part de la producció dels programes d'entreteniment i ficció es confiaran a la indústria audiovisual valenciana, que haurà d'assumir els valors ètics i socials que vol transmetre la corporació, "i descartar programes que denigren les persones".

En les línies estratègiques de la programació "s'acarona especialment la cultura en totes les seues facetes: la música, el teatre i les expressions festives pròpies de la cultura popular". També es plantegen fórmules d'aliança i col·laboració amb altres mitjans públics.

INICI DE LA PROGRAMACIÓ EN MENYS DE SIS MESOS

Segons es defèn en el projecte, es tracta d'un model que "s'adapta a les circumstàncies pressupostàries", incidix en un model de gestió publicitària adaptada a l'economia local i contempla "tot un sistema de control, d'avaluació i de transparència de la gestió".

Pel que fa al cronograma proposat, inclou tots els passos necessaris perquè en un terme no superior a sis mesos s'inicie una programació bàsica en almenys un dels mitjans de la corporació.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento