Comunitat Valenciana

L'EMT València es compromet a reduir un 30% les seues emissions contaminants abans de 2030

  • L'Empresa Municipal de Transports (EMT) València s'ha convertit en la primera empresa de transport públic col·lectiu inscrita en el registre de la petjada de carboni del Ministeri de Medi ambient, amb l'objectiu de reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle tant en la flota d'autobusos, com en les seues cotxeres i oficines. Així, s'ha fixat la meta de reduir en un 30% les seues emissions contaminants abans de 2030, informa l'organisme a través d'un comunicat.
Autobús EMT
Autobús EMT
EMT
Autobús EMT

De manera paral·lela, i amb la voluntat de reduir encara més els seus consums energètics, la companyia també passa a ser pionera a implantar la normativa internacional ISO 50001.

Com a resultat de tots dos compromisos, l'Empresa Municipal de Transport ha dissenyat un protocol d'actuació integral, gràcies al com cada any emetrà 600 tones menys de CO2 a l'atmosfera. L'objectiu a mitjà termini és reduir un 30% les emissions contaminants en 2030.

La flota d'autobusos és la que més consum genera, el 97% del total, i és en este punt on se centren les principals actuacions durant els pròxims mesos. El protocol marcat per l'EMT contempla la renovació dels autobusos més antics per uns altres més ecològics. A curt termini seran autobusos híbrids. De fet, està prevista la incorporació de 35 nous vehicles d'estes característiques enguany.

Per tant, a la fi d'any, la companyia explicarà en la seua flota amb un total de 42 autobusos híbrids. Estos vehicles, propulsados alternativament per motors elèctrics i dièsel, consumixen un 28% menys de combustible i reduïxen en la mateixa proporció les emissions de CO2. També disminuïxen altres contaminants com el monòxid de carboni, els òxids de nitrogen, els hidrocarburs i les partícules en suspensió.

A mitjà termini, l'aposta de l'EMT són els autobusos elèctrics que poden circular sense emetre gasos contaminants a l'atmosfera.

EMT València també contempla implantar, a partir d'ara, olis lubrificants d'última tecnologia i baixa viscositat, que reduïxen un 6% el consum de combustible. A més, preveu establir un sistema de gestió energètica intel·ligent que reduirà un 5% els consums gràcies a la sensorització i els nous paràmetres de conducció eficient i manteniment preventiu. Els conductors i conductores han iniciat ja cursos de formació per a adquirir hàbits de conducció que reduïsquen notablement els consums energètics.

A l'àmbit general, la companyia també ha previst la renovació integral d'equipament en les instal·lacions fixes com a il·luminació, compressors, climatització, etc.

ONU MEDI AMBIENT

Organitzada per l'Agència de l'ONU de Medi ambient, en concret per la seua Àrea de Canvi Climàtic, hui se celebra una sessió en xarxa amb l'objectiu d'ajudar els governs d'algunes ciutats a accelerar el pas a la mobilitat elèctrica mitjançant informació, capacitació i projectes concrets. El regidor de Mobilitat, Giuseppe Grezzi, ha participat en esta sessió.

En este encontre en xarxa, l'ONU ha presentat un estudi sobre les oportunitats i avanços de la mobilitat elèctrica: tecnologia, incentius, el futur del mercat i com fer la transició. Al costat del regidor de Mobilitat Sostenible de l'Ajuntament de València, Giuseppe Grezzi, també han estat com a ponents el director del centre Mario Molina de Xile, Gianni López; un representant del Govern d'Argentina, del Ministeri de Producció, i un membre del Govern de Colòmbia pertanyent al Ministeri de Medi ambient.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento