Comunitat Valenciana

Cevisama creix un 18% en ocupació i preveu superar els 78.000 visitants professionals en la millor edició des de 2008

  • Cevisama creix enguany un 18% en ocupació comercial neta respecte a 2015, any comparable perquè tampoc va participar la maquinària ceràmica, i preveu superar els 78.000 vistantes professionals i els 15.000 estrangers en la millor edició des de 2008.
Presentació de Cevisama 2017
Presentació de Cevisama 2017
EUROPA PRESS
Presentació de Cevisama 2017

Així, ho han anunciat este divendres el president del certamen, Manuel Rubert, i el director comercial de Fira València, Jorge Fombellida, en la presentació del certamen, que se celebra entre el 20 i el 24 de febrer en Fira València, i que va a ser "un èxit contundent". L'edició de 2018 serà del 5 al 9 de febrer i estrenarà una nova imatge.

D'esta manera, els huit pavellons estan "totalment replets" amb 110.000 metres quadrats, en els quals exhibiran els seus productes 721 firmes, el 40% estrangeres. En concret, 511 són nacionals i 210 estrangeres d'un total de 38 països, sobretot europees i majoritàriament italianes, amb 65 marques. Fa dos anys, van participar 682 firmes: 486 nacionals i 196 internacionals.

D'esta manera, serà la millor edició dels últims nou anys encara que ha apuntat que serà "impossible" recuperar les dades d'abans de la crisi perquè a Espanya no es tornaran a construir habitatge al mateix ritme. No obstant això, Cevisama vol fer-se amb el puixant mercat de la rehabilitació.

Així mateix, Fombellida ha destacat que les dades són molt positives tant quantitatives, perquè ja s'han registrat un 10% més de preinscrits que en les mateixes dates, com qualitatives perquè en les reunions mantingudes les sensacions són "molt positives que altres anys no s'havien tingut".

Per sectors, el de rajola i ceràmica ocupa el 45,5% de l'espai, el bany el 15,4%, fitas, esmalt i colors el 17% i el 22,1% altres productes. En este certamen 122 expositors presentaran 201 novetats de productes, que es poden consultar en el catàleg online disponible en el lloc web. Seran 184 novetats de 109 expositors nacionals i 17 novetats de 13 internacionals.

CONQUESTA DE MERCATS INTERNACIONALS

El certamen ha potenciat les accions per a captar compradors d'altres mercats, especialment de centroeuropa, Alemanya i Àustria, França, Pròxim Orient, països de l'Est i els Estats Units.

Per segon any consecutiu, s'ha firmat un conveni amb VDF-Bundesyerbgand des Deutschen Fliesenfachhandels, l'associació alemanya de distribuïdors de ceràmica, gràcies a la mediació de l'ICEX, la qual cosa potenciarà la visita a Cevisama dels més importants distribuïdors del sector a Alemanya.

Sobre este tema, Rubert ha assenyalat que el mercat anglés, malgrat el Brexit, "continuarà similar" mentre que és difícil pronosticar el comportament del nord-americà després de l'arribada de Donald Trump a la presidència.

En qualsevol cas, ha apuntat que Espanya no serà el país més afectat per les seues decisions sinó Mèxic, el nostre competidor.

De la mateixa manera, vaticina que el client rus seguirà comprant encara que de forma "més continguda". Respecte a una hipotètica independència de Catalunya ha ironitzat: "l'any que ve tindríem més expositors i compradors internacionals".

A més, dins del programa 'Cevisama Business Club' s'ha convidat a 690 empreses dels principals mercats internacionals. Ja han confirmat l'assistència a la fira professionals de 67 països i 80 mitjans de comunicació de 26 països.

Així mateix, han explicat que la volta d'Habitat a les seues dates tradicionals de setembre es deu al fet que el sector del moble "va recuperant a poc a poc la seua normalitat" i seria una "molèstia" per al creixement de Cevisama. De fet, l'any que vé, quan torne assistir la maquinària ceràmica, ja no hagueren tingut espai.

'ENS VEIEM A VALÈNCIA'

Fira València acollirà les sales complementàries d'Espai Cuina-SICI, en la seua segona edició, i la primera edició de PROMAT, Saló Professional de Materials i Tecnologia per a Projectes i Reformes.

Així mateix, celebrarà un gran nombre d'activitats paral·leles sota la marca 'Ens Veiem a València', entre elles la mostra 'Trans-hitos', els concursos de disseny ceràmic i de bany i els guardones Alfa d'Or, així com el nou concurs 'Disseny d'Interiors al Millor Stand' o el Fòrum d'Arquitectura i Disseny.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento