Comunitat Valenciana

El Govern nomena l'enginyer Juan Barios Baquero coordinador del Corredor Mediterrani

  • El secretari autonòmic de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori, Josep Vicent Boira, ha anunciat que Foment li ha traslladat este dimarts el nomenament com a coordinador del Corredor Mediterrani de l'enginyer català Juan Baris Vaquer.

Així ho ha indicat Boira als mitjans de comunicació, després de mantindre un encontre de treball sobre esta infraestructura amb empresaris, exportadors i agents vinculats al sector de l'automoció i agroalimentari de la Comunitat Valenciana, on ha explicat que este mateix dimarts el seu departament ha rebut la telefonada del secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, qui li ha comunicat el nom del nou coordinador.

Boira ha explicat que Barios és enginyer i ha ocupat el lloc de cap de demarcació de carreteres de Catalunya en el Ministeri de Foment. "Li anem a donar un marge de confiança a esta persona i ara esperem els primers passos d'este coordinador", ha indicat.

No obstant açò, ha lamentat que el nomenament s'haja produït "sense consens" amb les comunitats autònomes perquè, al seu juí, "eixa haguera sigut una bona manera de començar una etapa amb el Corredor", ha puntualitzat.

D'altra banda, Boira ha manifestat no haver constatat una actitud diferent del Govern d'Espanya respecte a esta infraestructura i ha defès que el Corredor no solament té repercussions en l'economia valenciana, sinó per a tot Espanya.

De fet, ha puntualitzat que l'última crisi meteorològica d'Europa ha posat de manifest les dificultats que existixen per a seguir menjant productes frescos amb la capacitat que actualment existix perquè la quota de mercat dels productes hortofrutícola és quasi del 50% i "si no hi ha infraestructures que permeten connectar els mercats productors amb els centres consumidors Europa tindrà un problema", ha advertit.

D'esta manera, ha incidit en la importància del Corredor i en el seu paper estratègic per al continent perquè "Espanya és el gran rebost d'Europa en producte hortofrutícola fresc", ha remarcat.

PROTESTES

Per la seua banda, el president de la Fundació ProAVE, Federico Félix, ha reivindicat la doble plataforma i ha demanat que el tercer fil estiga acabat en 2018 per a poder tindre accés ferroviari a Europa. Per açò, ha indicat que van a exigir estes actuacions davant Foment i si no reben resposta ha avançat que celebraran "algun acte de protesta ferma i seriós on faça faltada i com faça faltada".

En similars termes s'ha pronunciat el president de la Cambra de comerç de València, José Vicente Morata, qui ha subratllat que van a traslladar a Madrid estes reivindicacions perquè el Govern entenga que el Corredor és "importantíssim per a Espanya".

De fet, ha avançat que el pròxim 13 de febrer se'n va a celebrar un acte a Tarragona perquè es veja "l'unió tots els sectors i governs autonòmics" afectats per la manca de l'obra.

PODEM DEIXAR DE SER COMPETITIUS

Des d'AVA-Asaja, el seu president Cristóbal Aguado ha advertit que a França i Itàlia estan avançant "moltíssim" amb els seus corredors i, per açò, ha afirmat que si des d'Espanya no es fa "ràpidament", "la diferència que tindrem serà cada mes d'entre 100-150 milions d'euros". "Eixos diners si no els tenim per a competir ho tindran els nostres competidors", ha alertat.

Per tant, ha subratllat que Espanya "no pot seguir donant l'esquena al transport ferroviari perquè, en cas contrari, ha advertit que hi haurà empreses que fugen del país per a anar a Corredors "més eficaços".

D'igual manera, el president de la Unió de Llauradors, Ramón Mampel, ha manifestat el seu temor al fet que hi haja empreses que se'n vagen de la Comunitat Valenciana per pèrdua de competitivitat o que el capital estranger no invertisca en la regió. "No vull pensar que este menyspreu que es fa a la Comunitat i a totes les comunitats mediterrànies siga per voluntats polítiques", ha afirmat.

Des d'AVIA, Emilio Orta ha apuntat que Espanya fabrica 3 milions de vehicles a l'any i solament a la Comunitat el sector "dóna de menjar" a 100.000 famílies, per la qual cosa ha urgit a mantindre eixa estructura de transport i, per a això, ha subratllat com a necessari el Corredor.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento