Comunitat Valenciana

Professionals i instagramers participaran al I Concurs de Fotografia sobre els mercats municipals

  • L'Ajuntament de València ha convocat el primer concurs de fotografia perquè professionals i instagramers acosten amb les seues imatges els mercats municipals a la ciutadania. Amb el lema #ClickAlMercat, les bases per a participar en este certamen ja es poden consultar en el lloc web de la regidoria de Comerç http://comercvlc.es/clickalmercat.
Presentación de Click al Mercat
Presentación de Click al Mercat
AYUNTAMIENTO DE VALENCIA
Presentación de Click al Mercat

El millor reportatge guanyarà un premi de 2.000 euros. A més, les dues millors sèries fotogràfiques publicades en instragram rebran un premi de 500 euros cadascuna.

El regidor de Comerç, Carlos Galiana, ha presentat este dimarts el concurs fotogràfic, que se celebra del 27 de gener fins al 6 de març, "amb l'objectiu de redescobrir en imatges els nostres Mercats Municipals, i reconèixer la seua importància en la construcció social dels barris". Segons ha explicat, es tracta d'una nova campanya comercial "fresca i atractiva que premiarà la capacitat de documentar tot allò que es viu en i entorn als mercats".

L'objectiu d'esta nova campanya és "ficar els mercats municipals i extraordinaris al mapa comercial de la ciutat, generar comunitat d'usuaris que s'acosten i es retroben amb ells, posar en valor els productes locals i recuperar una xarxa alimentaria saludable de proximitat, ecològica, sostenible". En paraules de Galiana, este concurs organitzat per a acostar els mercats a la ciutadania, "busca nous clients per als mercats, joves, persones dinàmiques i usuaris de la xarxa social Instagram".

BASES

Segons les bases del concurs, els instagramers hauran de seguir el compte @ClickAlMercat, i inscriure's en una de les quatre rutes (#ClickerMeetings) que se celebraran (amb 50 places cadascuna) per a recórrer els mercats. Després, podran publicar en el seu compte un màxim de 4 sèries fotogràfiques (de 3 o 4 imatges cadascuna) amb els hashtags del concurs. El 23 de febrer, el #JuratClicker instagramer valorarà els treball i elegirà 10 finalistes que s'anunciaran en xarxes socials. I el 6 de març s'anunciarà qui són les persones guanyadores del concurs en l'entrega de premis oficial.

D'altra banda, els professionals s'hauran d'inscriure a partir del 27 de gener a través d'un formulari que es troba en el web de Comerç. I en aquell moment, s'acreditaran oficialment com a #Clicker per a recórrer els mercats, i podran elegir el #Clicker que millor els representa. Els reportatges (d'entre 10 i 15 fotos) podran enviar-se fins al 22 de febrer a través d'un formulari de participació que s'indica a l'hora d'inscriure's al concurs. El 23 de febrer, #JuratClicker professional valorarà els treballs i elegirà 10 finalistes que s'anunciaran en xarxes socials. Finalment, el 6 de març s'anunciarà qui és la persona guanyadora del concurs en l'entrega de premis oficial.

Carlos Galiana ha presentat esta iniciativa acompanyat de la periodista Pilar Almenar, qui al costat de la fotoperiodista Tania Castro, la també periodista Fany Gran i el dissenyador Gonzalo Gironés, ha organitzat este concurs. En nom de tots ells, Pilar Almenar ha destacat que la fotografia "és l'eina més adequada per a mostrar les potencialitats dels mercats municipals i els seus productes i valors", alhora ha ressaltat "el caràcter democràtic de les xarxes socials".

Finalment, el regidor ha parlat de la qualitat del Jurat compost pel fotoperiodista Miguel Lorenzo, el periodista José Luis Lluesma i la fotògrafa d'arquitectura Mariela Apollonio, en la categoria d'instagram; i per l'esmentat Miguel Lorenzo, el vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València Antonio Ariño i el redactor Eugenio Viñas, en la categoria professional.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento