Comunitat Valenciana

La Generalitat Valenciana afronta 2017 amb el turisme com una "qüestió d'Estat"

  • La Comunitat participarà en 53 esdeveniments del sector a escala nacional i internacional, 29 d'ells només de productes específics.
  • En 2016 la marca valenciana ha estat present en 177 accions de promoció, 28 d'elles fires de productes especialitzats i altres 20 de turisme generalistes.
  • Segons el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, l'objectiu prioritari és  "desestacionalitzar i rendibilitzar el sector turístic en la Comunitat".
'Mediterráneo En Vivo' Ha Sido Una De Las Principales Campañas Del Año
'Mediterráneo En Vivo' Ha Sido Una De Las Principales Campañas Del Año
GVA
'Mediterráneo En Vivo' Ha Sido Una De Las Principales Campañas Del Año

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha apuntat com a objectiu per a 2017 que el model turístic de la Comunitat Valenciana "deu convertir-se en una qüestió d'Estat", pel que la Generalitat portarà l'oferta de la regió a un total de 53 esdeveniments del sector a escala nacional i internacional, 29 d'ells només de productes específics.

En un comunicat, Colomer ha destacat la "forta aposta" desenvolupada durant l'any passat pel Consell per a promocionar els atractius turístics de la Comunitat, amb fins a un 12% més de presència en congressos i fires especialitzades. Concretament, durant 2016 la marca valenciana ha estat present en 177 accions de promoció, 28 d'elles fires de productes especialitzats i altres 20 de turisme generalistes.

El responsable autonòmic també ha destacat les iniciatives de promoció directa dels productes i destinacions turístics de la Comunitat amb operadors turístics, bloguers especialitzats i professionals de mitjans de comunicació internacionals; al costat d'altres accions com presentacions internacionals de destí, missions comercials, jornades professionals i la campanya publicitària 'Mediterranean Live'.

Colomer ha valorat 2016 com "l'any que ha permès donar un salt qualitatiu en la indústria turística" de la Comunitat i ha avançat que aquesta línia de treball continuarà enguany, amb l'assistència de l'Agència Valenciana de Turisme a un total de 53 esdeveniments d'aquestes característiques, 32 d'àmbit internacional i 21 a Espanya. A més, 29 fòrums estaran enfocats a productes concrets com el turisme actiu i de naturalesa, cicloturisme, senderisme, golf, turisme de negocis, esportiu o nàutic, entre d'altres.

Gràcies a aquesta oferta, ha assegurat que el nou model turístic "ha d'impulsar la singularitat, l'hospitalitat, l'aposta per nous productes turístics i la governança col·laborativa", però tot això "sense oblidar el nostre objectiu prioritari: desestacionalitzar i rendibilitzar el sector turístic en la Comunitat".

"El turisme deu convertir-se en una qüestió d'Estat, i per aquesta raó la Generalitat ha iniciat en els primers mesos de la legislatura una Comissió Interdepartamental de Turisme de la Comunitat", ha recordat, per a destacar que amb aquesta coordinació "s'aconsegueix reforçar la posició del turisme com un tema d'Estat que afecta totes les àrees del Consell i que deu gestionar-se de manera coordinada".

Aquest organisme ha aprovat durant 2016 tres comissions tècniques: una dirigida a impulsar el turisme responsable i sostenible, una altra de foment del turisme inclusiu i integral i una tercera centrada a portar a terme accions des de la Generalitat amb l'objectiu d'"eliminar aquells obstacles que afecten el sector turístic", la resolució dels quals "implica directament" diversos departaments de l'Administració autonòmica i "agilitza les gestions necessàries" que han de fer empreses i destinacions turístics.

Llei "coherent i plural"

Tots els objectius que ha apuntat el titular de Turisme estan recollits a l'avantprojecte de la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat de la Comunitat, que es va presentar en octubre de 2016 i que s'aprovarà al llarg del primer semestre d'enguany amb "importants novetats i avanços" respecte a l'actual normativa impulsada fa 17 anys. "La futura llei serà consensuada, coherent i plural", ha asseverat.

En aquest sentit, Colomer ha apuntat com a imprescindible "apostar per una governança col·laborativa i unir esforços" en matèria turística, una cosa que ha relacionat amb els diversos convenis de col·laboració que ha subscrit la Generalitat amb diferents entitats del sector, fins a nou plans de dinamització en 2016 amb diputacions i mancomunitats. Els ha definit com "un gran exemple de governança col·laborativa per a fer el nostre espai turístic més seductor i més competitiu".

A més d'aquestes accions, el secretari autonòmic ha remarcat que "és fonamental apostar pel paisatge i identitat mediterrània" i ha posat èmfasi en el treball fet per a "requalificar les infraestructures vinculades als nostres recursos i destinacions". Sobre aquesta qüestió, ha posat com a exemple les inversions en platges valencianes per a construir casetes-vestidor, equipaments lúdics i higiènics d'última generació i espais adequats a les necessitats d'oci i bany específiques de les persones amb mobilitat reduïda.

D'altra banda, ha ressaltat que, durant 2016, l'Agència Valenciana de Turisme "ha iniciat l'impuls a un nou enfocament dels productes turístics" i que així "han començat a tindre visibilitat alguns segments que anteriorment no la tenien, com el turisme cultural, el turisme accessible o el turisme LGBT".

Ciutat de la seda

A l'àmbit local, el responsable de Turisme ha recordat que l'any passat ha sigut un exercici clau per a la ciutat de València amb la seua designació com a capital de la Ruta de la Seda i el reconeixement de les Falles com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la Unesco.

Respecte a la capitalitat, ha recordat que la Generalitat ha iniciat les tasques de coordinació de la Ruta de les Seda 2016-2020 amb les entitats implicades en "un projecte trasnacional que significa animar la societat, el sector turístic i els hotelers per a aconseguir que siga una de les principals opcions de l'oferta cultural de la Comunitat", ha manifestat.

Per a aconseguir-ho, Colomer ha assenyalat que el seu departament "treballa activament" juntament amb experts de les universitats de València i Saragossa i l'Arquebisbat de València amb vista a estudiar rutes turístiques al voltant del projecte europeu del Sant Grial. "En 2017 anem a continuar aquest impuls perquè creiem en el gran potencial que tenen iniciatives d'aquest tipus per a impulsar la nostra història i cultura", ha remarcat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento