Comunitat Valenciana

La Generalitat impulsa una campanya per a promocionar el consum de productes valencians en Nadal

  • La Generalitat Valenciana ha posat en marxa la campanya publicitària 'El Nadal és valencià' per a promocionar el consum de productes valencians nadalencs, com torrons, el raïm, o els joguets, ja que "ningú, però ningú" té tants productes associats a estes festes com la Comunitat Valenciana.
Campña Generalitat para promocionar consumo de productos valencianos en Navidad
Campña Generalitat para promocionar consumo de productos valencianos en Navidad
GVA
Campña Generalitat para promocionar consumo de productos valencianos en Navidad

Així, ho ha destacat este dilluns el president de la Generalitat, Ximo Puig, a la presentació d'esta iniciativa, en què han col·laborat huit denominacions d'origen, tres federacions de comerç i s'han sumat ja més d'un centenar d'ajuntaments.

Sobre esta qüestió, ha ressaltat que amb esta campanya, a més d'impulsar el consum dels productes valencians, perquè és "una forma d'impulsar l'economia i consolidar el creixement econòmic", també es pretén "recuperar una part important de la nostra autoestima com a poble".

Per esta raó, s'ha dissenyat una "campanya senzilla" que "omplirà els pobles i les ciutats d'una imatge moderna i alegre durant estos dies en els quals reivindiquem l'aportació valenciana a Nadal".

Així, a la Comunitat Valenciana es fabrica el 40% dels joguets d'Espanya, dels quals s'exporten el 20% a l'estranger, la qual cosa es traduïx en un volum econòmic de 200 milions; el 35% del raïm de taula; el 60% de la producció de cítrics; i el 80% de tota la producció nacional de caqui. A més, la província d'Alacant és líder en la producció de derivats de cacau.

Per esta raó, se centra la campanya en els productes de les denominacions d'origen Vins d'Alacant, Utiel-Requena, Vins de València i Raïm del Vinalopó, a més de l'Associació d'Elaboradors de Cava de Requena. També participen la Denominació d'Origen Kaki Ribera del Xúquer i les indicacions geogràfiques protegides Cítrics Valencians i Torró de Xixona.

En el projecte han col·laborat organitzacions com la Confederació de Comerciants i Autònoms de la Comunitat Valenciana (COVACO), la Confederació d'Empresaris del Comerç i Servicis de la Comunitat Valenciana (CECOVAL) i la Unió Gremial, així com la xarxa d'Agències per al Foment de la Innovació Comercial (AFIC) i més de cent ajuntaments.

De la mateixa manera, ha destacat que en estes festes també cal promocionar les activitats culturals que es desenvolupen al llarg de la Comunitat Valenciana, algunes d'elles amb "profundes arrels" com la Cavalcada dels Reis d'Orient, la més antiga d'Espanya.

ACTIVITATS A PALAU

D'altra banda, Puig també ha anunciat la programació de diverses activitats musicals i teatrals per a acostar el Nadal i els seus productes a tots els valencians, que tindran lloc al pati Gòtic del Palau de la Generalitat des del dia 21 de desembre, fins al dia de Reis.

A més, s'instal·larà una furgoneta en la qual es podrà degustar tots els productes que formen part de la campanya, i ha explicat que tots els visitants podran portar-se a casa un "trosset" de l'arbre de Nadal ubicat a Palau.

"Es tracta de construir junts un espai de conveniència i de diàleg permanent entre l'economia i la cultura, amb l'objectiu de cosir la Comunitat Valenciana", ha conclòs Puig.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento