Comunitat Valenciana

El Palau de la Música reestructurarà la plantilla en detectar l'auditoria "departaments sobredimensionts"

  • VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)
Palau de la Música de Valencia
Palau de la Música de Valencia
PALAU DE LA MÚSICA
Palau de la Música de Valencia

El nou equip responsable del Palau de la Música de València té previst reordenar i reestructurar la plantilla després de detectar l'auditoria encarregada per la regidora de Cultura i presidenta de l'organisme, Glòria Tello, diverses "deficiències" a l'auditori, com "departaments sobredimensionats" i "alguns llocs que no tenen contingut".

L'objectiu és iniciar "una línia de modernització per a tindre un Palau de futur i amb projecció internacional". Baix esta premissa, es part de la idea d'aprofitar els recursos actuals "evitant en la mesura del possible qualsevol tipus d'acomiadament".

Així s'ha posat de relleu en una roda de premsa per a informar de la finalització de l'informe en la qual han participat l'edil Glòria Tello; el director del Palau de la Música, Vicent Ros; el cap de Recursos Humans, Ignacio Rosat, i el subdirector de Gestió, José Manuel García.

Rosat ha desgranat les principals "deficiències" que assenyala l'auditoria, adjudicada a l'empresa Altair per uns 19.000 euros. En primer lloc, subratlla la necessitat de tindre un Pla estratègic, treballar per objectius i amb cronogrames, elaborar un Pla de prevenció de riscos laborals i desenvolupar un manual de funcions i responsabilitats del personal, ja que l'actual és "obsolet, ambigu i no s'aplica".

A més, considera que existixen alguns llocs "que no tenen contingut" i alguns "departaments sobredimensionats" pel que proposen en uns casos, la seua amortització després de la jubilació d'estos treballadors, i també assenyala una relació de llocs excedentaris per no considerar-se necessaris en l'actual estructura del Palau.

Pel que fa a les recomanacions, advoca per un "camí de doble via" -segons ho ha definit Rosat-, ja que, d'una banda, suggerix l'externalització parcial d'algunes funcions i departaments però també assenyala que es podria prescindir d'algunes de les contractes externes actuals. En esta línia, els consultors aposten per refondre i reestructurar àrees i flexibilitzar els horaris dels treballadors per adaptar-se al públic i la programació artística.

El Palau de la Música té uns 170 treballadors. L'informe -no vinculant- s'ha realitzat sobre els 73 de caràcter administratiu i no ha previst als músics de l'Orquestra de València perquè esta formació "té necessitat d'ampliar la seua plantilla i un perfil artístic que no es pot reestructurar", ha explicat Glòria Tello. De fet, hui mateix el Butlletí Oficial de la Província (BOP) publica les bases que han de regir la convocatòria per a la constitució d'una borsa de treball de contractació de personal laboral temporal de professors de diversos instruments.

"NEFASTA GESTIÓ DELS ÚLTIMS ANYS"

La regidora Glòria Tello ha asseverat que este informe reflectix "la nefasta gestió que els últims anys hi ha hagut al Palau de la Música". "Hi ha gent que s'esforça molt a dir que l'esquerra no sap gestionar, doncs al Palau de la Música jo no sé com estem gestionat l'esquerra, el que sí sé és que una empresa externa independent ha auditat que la dreta no gestionava res bé", ha sentenciat.

Preguntada per la possibilitat que es produïsca una reducció de plantilla, ha contestat: "No ho sabem, la nostra intenció és treballar, no en termes economicistes com l'empresa privada, sinó en termes d'empresa pública. No puc assegurar res però el que sí puc assegurar és que la intenció d'este equip és intentar aprofitar al màxim els recursos dels quals disposem. Probablement molta gent canviarà de departament per a poder fer la seua tasca".

La regidora ha llançat ací un "missatge de tranquil·litat als treballadors, que són l'ànima d'esta casa". "Nosaltres el que volem és que el Palau puga ser millor per al públic i per a ells" i eines com l'auditoria "calen per fer una bona gestió", sense "caràcter revengista", ha ressaltat.

Sobre uns hipotètics acomiadaments també s'ha pronunciat Ignacio Rosat, qui ha fet notar que "la idea és que no". "La regidoria creu en l'ocupació pública i del que es tracta és que amb la gent que hi ha es faça un treball més efectiu evitant en la mesura del possible qualsevol tipus d'acomiadament".

Per la seua banda, el director de l'auditori, Vicent Ros, ha instat a "no dramatitzar la situació". "Això no és res més que una eina de treball que calia per a la transparència; a partir d'ara, analitzarem, estudiarem i prendrem decisions que consensuarem amb els treballadors".

SINDICATS: "COLZE AMB COLZE" PERÒ SENSE ACOMIADAMENTS

Per la seua banda, fonts sindicals han manifestat a Europa Press que a partir d'ara, una vegada rebut l'informe d'auditoria, el que correspon és seure a estudiar-lo amb deteniment.

Representants dels treballadors han mostrat la seua predisposició a treballar "colze amb colze" amb l'equip de direcció per a posar en marxa mesures que milloren el funcionament de l'auditori musical, i alhora han advertit de la importància que això es faça sense perdre llocs de treball.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento