Sábado, 20/03/10. Actualizado hace 1 minuto
Haz de 20minutos.es tu página de inicio | 538.891 lectores diarios (OJD enero 2010)
En aquest període s’han fet 111 detencions i 536 denúncies de trilers. També s’han efectuat 832 arrestos i 1.049 denúncies per faltes de furts i tràfic de drogues.
Els agents també han obert expedients a nou establiments que instal·len vetlladors o rètols a la via pública i han obert 42 expedients a les botigues de souvenirs per vendre productes no autoritzats.
Multes de videocàmeres
A la Rambla, els vehicles que circulen en sentit ascendent en la franja horària de circulació restringida, des de fa dues setmanes han començat a rebre sancions. Les càmeres de videovigilància han fet reduir, des del mes de març, la circulació diària en un miler de vehicles.
Les multes s’han tramitat gràcies a les 16 càmeres de videovigilància que formen part del projecte Cívitas, que limita l’horari dels cotxes particulars en sentit ascendent , entre les 11 i les 15 hores i les 17 i les 20.30 h.
Qualitat i diversitat
Itziar González, regidora de Ciutat Vella, va explicar ahir, en la presentació de les festes de la Rambla, que és partidària de defugir la «uniformitat» i apostar per una Rambla en la que hi convisguin diversos usos. El president de l’Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de la Rambla, Ramon Lamazares, va destacar que «mai hi havia hagut tants establiments de quatre i cinc estrelles».
Recullen opinions sobre el passeig
L’Ajuntament crearà una taula de treball en la que hi participaran diversos experts, però també donarà entrada a la participació ciutadana per opinar sobre el futur de la Rambla. El principal objectiu, segons la regidora González, és retornar la Rambla als barcelonins i combatre l’allunyament dels ciutadans del passeig més emblemàtic de la ciutat. Així, va recalcar que «no s’ha de pensar tant en el benefici econòmic com en l’ús que els barcelonins» poden fer de la Rambla.