A l'aeroport, en bus, metro o tren

  • L’AMB manté la seva aposta pel transport públic per anar a El Prat, que ha reforçat i ampliat en els darrers mesos.
  • Després del taxi, el favorit pels usuaris és l’Aerobús, amb 4,7 milions de viatgers anuals (14,3%).
  • La L9 del Metro podria arribar a 1,4 milions de passatgers abans de finals d'any.
Viatgers fent cua per entrar a l'Aerobús.
Viatgers fent cua per entrar a l'Aerobús.
JUAN PEDRO CHUET MISSÉ
Viatgers fent cua per entrar a l'Aerobús.

Cada any més persones passen per l’aeroport de Barcelona: en només cinc anys, els usuaris es van incrementar de 29 milions a gairebé 40 milions de persones. Són gairebé 110.000 persones al dia, que se sumen als milers de treballadors que diàriament, i en totes les freqüències horàries, viatgen fins a les dues terminals d’El Prat. I si a la xifra s’afegeixen els acompanyants que acomiaden o reben a familiars o amics, la quantitat es multiplica.

Per vehicular els accessos i sortides d’aquesta gran afluència de persones, l’AMB manté la seva aposta pel transport públic que ha reforçat i ampliat en els darrers mesos perquè sigui la primera opció entre els ciutadans i visitants. El taxi, amb 11,7 milions de passatgers anuals (35,6%), és escollit abans que els cotxes particulars (7,3 milions de passatgers, un 22,2%) i els de lloguer (0,9 milions, 2,7%).

Entre la resta de mitjans de transport, el favorit és l’Aerobús, amb 4,7 milions de viatgers anuals (14,3%), seguit del ferrocarril (4,4 milions, 13,4%); la resta de línies de bus traslladen 2,1 milions de passatgers (6,4%). Encara no hi ha estadístiques anuals de la L9 del Metro, inaugurada al febrer, però les 4.000 validacions diàries que té l’estació de la Terminal 1 pronostiquen que, abans de final d’any, podria arribar a 1,4 milions de passatgers.

L’Aerobús l’escullen sobretot turistes «repartits a parts iguals entre estrangers i espanyols», diu César Torres, Cap d’Operacions de SGMT (Serveis Generals de Mobilitat i Transport, l’empresa concessionària del servei).

A un cost de 5,90 euros el trajecte, aquest bus connecta en 30 minuts la plaça de Catalunya i l’aeroport. Donat que el 70% dels passatgers van a la Terminal 1 i el 30% a la Terminal 2, els serveis s’ofereixen en una freqüència de 5 i 10 minuts, respectivament.

L’Aerobús «és una línia pensada per als viatgers», assenyala Guillem Alsina, Cap de Planificació de Mobilitat d’AMB. «Per als treballadors i altres persones que vulguin utilitzar títols integrats hi ha diversos busos metropolitans que arriben des de Barcelona o altres municipis com El Prat o Viladecans».

Són les línies 46 (de Plaça Espanya a la T1), la L77 (de Sant Joan Despí a l’aeroport), la L99 (que passa per Castelldefels, Gavà i Viladecans) i la PR 1 (des del Prat); a les que se sumen les Nitbus N16 (des de  Castelldefels fins a plaça Catalunya) i la N17 (de la T1 a Plaça Catalunya).

La seva freqüència diària es de 20 minuts i s’incrementarà a 10 minuts per  poder donar un millor servei a la franja nocturna quan no funciona l’Aerobús, el tren o el metro.

Segons Alsina, «l’aposta de l’AMB és incrementar el transport públic per garantir una mobilitat més sostenible i millorar la qualitat de l’aire i de vida dels ciutadans.

L'Aerobús

Més serveis i seguretat.  Els vehicles de l’Aerobús disposen de wifi gratuït, i de connexions USB per carregar mòbils o tabletes. A més, compta amb càmeres de seguretat en HD, el que ha permès un important descens dels furts a passatgers.

Servei les 24 hores? L’Aerobús funciona de 5.00 a 1.00 AM, però hi ha un projecte per ampliar-lo a totes les franges horàries. «Per ara està en fase d’estudi, per si és possible implementar-ho més endevant», avança Guillem Alsina, de l’AMB.

Punts d’informació.  Un altre dels avantatges de l’Aerobús és que en les terminals de l’aeroport i a plaça Catalunya hi ha personal de l’empresa que assessoren als turistes sobre recorreguts i tarifes, a més de gestionar el flux de passatgers per evitar colls  d’ampolla. A més, en aquests punts hi ha terminals per a poder comprar els tiquets amb targeta.

Satisfacció amb el servei. En les enquestes de qualitat, els usuaris de l’Aerobús han atorgat una nota mitjana de 8,45 punts, «una de les qualificacions més altes entre els transports públics», diu Alsina, que recorda que la mitjana de la resta de busos es troba al voltant dels 7,5 punts.

En primera persona

Conchi López González

Treballadora a l’aeroport de l’empresa I-Sec

«Visc a El Prat de Llobregat, i el PR1 em deixa a casa en 20 minuts. També, de tant en tant, acostumo a agafar la línia 9 del metro, però aquest bus és més directe. A més, amb el metro m’he de recordar d’utilitzar la targeta 50/30, sinó, amb la T-10 hauria de pagar un suplement de 4,5 euros».

Candice Hu

Turista de Hong Kong

«Sempre que viatjo a alguna ciutat del món aposto pel transport públic perquè és més barat que altres tipus de transports. Ara he d’anar a la Plaça Espanya i m’han dit que la línia 46 em deixarà ràpidament. A més veig que el bitllet és més barat el de l’Aerobús».

Ricardo Savaglia

Empleat al servei de rampes

«Visc a Castelldefels, i quan entro a la feina d’hora, com ara a les cinc de la matinada, vinc en Nitbus (N16), que em deixa  en mitja hora. Per la tornada faig servir el L99, que també és molt ràpid. Podria venir en cotxe, però hauria de pagar l’aparcament i no em sortiria a compte».

Mostrar comentarios

Códigos Descuento