Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

El liceu obre amb flamenc

el liceu obre amb flamenc
El bailaor Luis Ortega (Don José) és la sort i la perdició de la Carmen de Sara Baras (Arxiu).
Ampliar
Georges Bizet i Prosper Mérimée han fet universalment coneguda la figura de ‘Carmen’. Ara li toca el torn a la creativitat flamenca de la ‘bailaora’ Sara Baras.
Carmen va lluitar per la seva llibertat com a dona i en aquesta batalla va trobar la mort, tal com van relatar per a la posteritat el novel·lista Prosper Mérimée i la partitura de Georges Bizet.

Aquesta tragèdia tacada amb la tinta de la ficció però que, diàriament esquitxa l’actualitat de sang, la interpreta al Liceu fins al dia 7 de setembre un esperit lliure de la dansa flamenca espanyola, la gaditana Sara Baras. Una artista que amb Carmen estrena espectacle i també la nova temporada del Liceu.

Baras prescindirà un altre cop dels vestits de cua i de lunars propis del flamenc, confiant el vestidor d’aquest muntatge a la modista internacional Sybilla.

Nou ballarins i l’orquestra del Gran Teatre del Liceu es posaran al servei de la direcció, la coreografia i l’escenografia pensada per Baras, una bailaora completa.

Un somni infantil

«Un personatge dolç, tendre, amb sentiments i que marca el seu propi estil», així defineix a Carmen la gaditana. Ella somiava amb aquest paper des de ben petita. Ara ha aconseguit fer-lo realitat amb els bailaores José Serrano (Torero) i Luis Ortega (Don José).

* Liceu. La Rambla, 51. Avui a partir de les 20.00  hores. De 6, 75 a 93 euros.

Javier Ruibal i Paco de Lucía

Per al projecte, Sara Baras s’ha envoltat de col·laboradors d’alt nivell. El cantautor andalús Javier Ruibal ha composat una sevillana mentre que el director musical Joan Valent ha reversionat l’Havanera extreta del llibret de Georges Bizet. El muntatge, a més, té una altra peça musical que ha creat per a l’ocasió el violinista Ara Malikian. Els acords que el guitarrista Paco de Lucía va incloure al film de Carlos Saura també sonaran.

Comentarios

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos