A falta de kilowats, decibels. Els de la protesta a la plaça Sant Jaume d'uns 250 afectats per les apagades. Menys dels previstos, atés que van ser 350.000 els abonats que es van quedar sense llum.
La manifestació convocada per la FAVB es va assemblar a un míting. Les dues referències als polítics van ser les que més escridassades van aixecar. El moment de glòria se'l va endur una persona disfrassa de parquímetre. «Jo sí tinc llum», s'hi podia llegir. Al darrere hi tenia una foto del ministre d'Indústria, Joan Clos.
Ahir va ser el primer dia de normalitat «precària». Oficialment, tots els abonats tenien el servei. Però la Lucía (c. Garcilaso) o l'Oriol i la Margarida (Sagrada Família), presents a la manifestació d'ahir, encara van passar el dia a fosques.
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va demanar les elèctriques que accelerin les inversions acordades. Falten nou subestacions. Hereu pensa que les millores pactades, que ara veu «insuficients», s'han d'accelerar.
Consum ja ha rebut 6.344 consultes d'afectats. I l'oficina del Col•legi d'Advocats, unes 300 peticions.Fecsa manté el 900 84 73 84 per atendre queixes. Associacions de consumidors demanen sancions «exemplars».
Hi ha haver advertència
Fecsa va revel•lar que ja va advertir diumenge Red Elèctrica d'oscil•lacions en la xarxa de la subestació de Maragall. Perè REE acusa Fecsa, la propietària del cable que va desencadenar l'apagada.
L'apagada segueix la deriva política: el president Montilla s'entrevista avui amb responsables de Fecsa i REE. CiU proposa que l'Ajuntament avanci indemnitzacions.


El Ibex pierde el 2,34% y la prima de riesgo cierra en 509
Cristiano: "Tengo confianza en pasar la primera fase"
China impone un 'carné por puntos' en su Twitter
Quince muertos por un nuevo terremoto en Italia
Alejandro Sanz afirma que el día de su boda fue único y emotivo
Charlize Theron, "confundida" con su visita a 'El hormiguero'
La FEMP insiste en que el cobro del IBI a la Iglesia es "estatal"
David Hasselhoff, dolido: "Me dijeron que yo era el Nick Fury definitivo"



¡Sé el primero en hacerlo!