Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

Nou pla per detectar depressions i prevenir suïcidis a l’Eixample

Farmàcies, escoles, parròquies i policies ajudaran a identificar la població de risc
Gairebé la meitat de les persones que van patir una depressió a Catalunya l’any 2002 no van acudir a cap professional de la sanitat. Per portar els possibles afectats a les consultes, el departament de Salut ha posat en marxa un pla informatiu a l’Eixample amb anuncis, tríptics i cartells. L’objectiu és millorar la prevenció de la depressió i reduir els suïcidis, segona causa de mort –després dels accidents de trànsit– entre els joves de 15 a 34 anys.

La Dreta de l’Eixample servirà per posar a prova l’experiència –que s’extrapolarà a tot el país–, emmarcada en un projecte europeu contra la depressió. Per identificar la població de risc, es demanarà la col·laboració del teixit social del barri, com ara escoles,  farmàcies, cossos policials o assistents socials.

Actualment hi ha 350.000 catalans diagnosticats amb depressió, un 35% dels afectats.

Augmenta la incidència

Segons l’OMS, d’aquí a 15 anys la depressió ocuparà el segon lloc entre les malalties que causen més discapacitat i morts prematures a Europa. A Catalunya, es calcula que un 15% patirà una depressió al llarg de la vida, un 5% més que la mitjana estatal.

Els símptomes de la depressió –quan duren més de dues setmanes– són tristesa, baixa autoestima i sentiment de culpa, pèrdua d’interès, insomni entre altres. Quatre de cada cinc casos es curen amb tractament adequat.

Comentarios

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos