Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

Hereu venç, però el tripartit queda tocat

  • El PSC aguanta l’avanç de CiU, tot i que Xavier Trias esgarrapa 3 regidors al tripartit municipal.
  • ICV guanya el pols a ERC i ara serà el segon partit més votat entre els socis del govern.
  • La poca participació castiga sobretot les tres formacions d’esquerres i no ajuda a C’s
Jordi Hereu repetirà com alcalde de Barcelona, en aquest cas, ratificat a les urnes i per quatre anys (fins ara, havia exercit només uns mesos en substitució de l’actual ministre, Joan Clos), però amb el toc d’atenció de saber que el tripartit municipal ha patit una devallada de tres regidors.

El PSC ha sumat amb Hereu al capdavant de la llista 14 regidors, un menys dels que van obtenir els socialistes al 2003 amb Clos, tot i que ha aconseguit aguantar la forta escomesa de Xavier Trias (CiU), que ha passat de nou a 12 regidors.

Els socialistes, però, només podran governar amb el suport dels seus socis, ERC i ICV, i reeditar, així, el tripartit municipal.

El líder popular Alberto Fernández Diaz ha vist com els barcelonins li mantenien a les urnes els seus set regidors i el PP continua com a tercera força a l’Ajuntament.

A Ciutadans, tot i que l’alta abstenció li afavoria més, finalment, Esperanza García es va quedar fora i no podrà exercir de regidora. Això sí, va restar vots al PP.

Duel amb frec a frec final

El duel Hereu-Trias s’ha decantat a favor del socialista, però l’important avanç de CiU ha fet que la distància entre ambdós partits s’hagi reduït de sis a dos regidors.

Hereu havia mantingut els 15 regidors bona part del recompte, però, finalment, en va perdre un a favor de CiU.

Per tant, els tres partits del govern municipal han patit els danys col·laterals de la lluita de CiU per trencar el tripartit. ERC i ICV han perdut també un regidor cadascun a favor dels convergents.

Un altre element important és que s’ha girat la truita entre els socis de govern del PSC. Per 3.427 vots, ICV, liderada per Imma Mayol, ha passat per davant de Jordi Portabella (ERC) i, ara, els ecosocialistes seran la segona força més votada del tripartit.

Mayol va reconèixer que els ciutadans han donat «un toc d’atenció» al tripartit i Portabella va lamentar l’abstenció.

Hereu, que a la campanya ha apel·lat als votants dels barris socialistes, ha patit també la baixa participació, sobretot, a Nou Barris i Ciutat Vella. Tot i així, ha tret 28.000 vots més que Trias, que havia repetit que havia de governar el més votat. Serà Hereu.

6 Comentarios
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Evabcn
1
Avatar genérico
Dice ser Evabcn, 28.05.2007 - 08.41h

No lo entiendo, se quejan de que ya llevan muchos años en el ayuntamiento, que nos fríen a impuestos, que pasan de los ciudadanos y de la ciudad, que solo les interesa convertirla en un escaparate para los de fuera, etc, etc... pero luego van y votan al PSC !

Ya no puede recibir valoraciones 0
2 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Dibad
2
Avatar genérico
Dice ser Dibad, 28.05.2007 - 09.02h

ABSOLUTAMENTE TODOS LOS ALCALDABLES HAN PERDIDO VOTOS, PSC EL DOBLE,SI FUERAN, JUSTOS Y PROFESIONALES DEBERIAN CEDER SUS PUESTOS A NUEVOS CANDIDATOS, TOCA RENOVARSE.

Ya no puede recibir valoraciones 0
3 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Andreses
3
Avatar genérico
Dice ser Andreses, 28.05.2007 - 09.26h

El sondeo inicial afirmando la reedicion del Tripartio, ha manipulado la intencion de voto del ciudadano, y votar para nada, pues muchos no han votado.

Ya no puede recibir valoraciones 0
4 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser Colla de burros
4
Avatar genérico
Dice ser Colla de burros, 28.05.2007 - 09.26h

El Jordi Hereu fa fastig, i qui el vota més.

Ya no puede recibir valoraciones 0
5 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser XV
5
Avatar genérico
Dice ser XV, 28.05.2007 - 09.38h

què passa amb la gent? ja no se'n recorda de l'àrea verda? dels diners que va costar el fòrum? que no va a passejar per la Rambla i veu que no es pot caminar, de tants turistes? que no veu els barris, plens de bruticia i pintades? que no veu que el Raval s'ha convertit en un ghetto? que no veu que hi ha alguns busos que van fatal, totalment plens, mentre que només passens busos turístics mig buits? li passa a la gent, ja no s'enrecorda de tot això? o simplement vota als socialistes per sistema, sense pensar?

Ya no puede recibir valoraciones 0
6 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser yo
6
Avatar genérico
Dice ser yo, 28.05.2007 - 09.40h

hombre,es un fracaso grande del tripartit,pero como Hereu no tiene escrúpulos,a el se la suda.será alcalde,que es lo que le interesa,y los ciudadamos nos jodemos,que a él no le importamos.
la Mayol sí que admitió el varapalo recibido.

Ya no puede recibir valoraciones 0

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos