Abrir
Cerrar
Buscar
cargando ACCESIBILIDAD

Isabel Gimeno. Ous frescos al mercat de Felip II

Isabel Gimeno
Isabel Gimeno. (Eros Albarrán)
Ampliar
Ous farcits de foie gras.
La seva família mai s’havia dedicat al mercat, però la Isabel Gimeno va acabar canviant el seient d’una oficina per estar darrera el taulell. I des de fa 25 anys ven ous al mercat de Felip II.

Fa 25 anys la Isabel era sercretària de direcció en una empresa d’arts gràfiques. El seu marit treballava a la Seat, però ho va deixar i va comprar dues parades d’ous al mercat de Felip II. Poc després, la Isabel li va seguir les passes i van anar a parar a aquest mercat.

«La parada és el meu feu», bromeja la Isabel quan comenta que, tot i considerar-se una persona tímida, quan es posa darrera el taulell es transforma. Per a Gimeno, el mercat reflecteix els canvis de la societat, ja que «fa 25 anys era excepcional veure homes al mercat i ara és habitual». Un canvi negatiu: les presses amb les que compra la gent fan que es vingui menys al mercat.

Només ven ous de gallina i guatlla, ni d’estruç ni d’ànec... Com a d’altres mercats, perquè creu que pel tipus de clientela no tindrien sortida.

«El volum de vendes d’abans no és el d’ara», recorda la Isabel. Per aquest motiu van haver de deixar una de les parades. Malgrat la davallada, la paradista recalca que «quan vols qualitat o un tracte especial, véns al mercat».

I tot i que assegura no ser pessimista, sinó realista, considera que la situació de fa anys no tornarà i que les grans àrees, que no venen producte fresc, fan «mal».

Ingredients

4 ous. 1 llauna de foie gras. Llet. Farina. Mantega. Formatge ratllat. Nou moscada. Sal.

Elaboració

Coure els ous, pelar-los i obrir-los per la meitat. Barrejar el rovell de tres dels ous amb el foie gras i tornar a farcir els ous (el quart rovell, picar-lo i reservar-lo). Fer una beixamel amb la mantega, la llet, la farina i la nou moscada i banyar els ous. Tirar-hi formatge ratllat per sobre i el quart rovell picat. Gratinar i, finalment, servir.

2 Comentarios
Suscribirse por RSS

Escribir un nuevo comentario

1 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser albert
1
Avatar genérico
Dice ser albert, 19.03.2008 - 19.07h

ola , sóc un noi q tinc 18 anys , i avegades treballo en aquest mercat, ajudan a la meva tieta.

La situació de aquests mercat és molt dura, ya que , an obert pel voltant supermercats.
En teoria lo q fa mal són aquests supers, perque estan oberts tot el dia, i els preus de lo fresc no tenen comparació amb els del mercat.

També lo q apoya els supers són la propaganda q fant tant per la tele, com pels diaris, etc....

jo penso q l' ajuntament tindria q ajudar aquestes persones q tenen parades al mercat, ya q cada cop són menos, i afavorir als mercats.

Penso q la situació a de canviar, perq els venedors no estan gens motivats.

ens en sortirem d' aquesta

Ya no puede recibir valoraciones 0
2 Comentario oculto Leer comentario
Dice ser albert
2
Avatar genérico
Dice ser albert, 19.03.2008 - 19.15h

ola sóc el peixater guapo del mercat felip segon, nomes voldria comunicar , q els supermercats , no deurien de vendra menjar frescs , ya que, no influeixan als mercats.


cada cop menys gent entra en el mercat , xq un cop està dins del super compra tot de cop.


l' ajuntament tindria q ajudar mes als mercat, ya q els consesionaris, pagant bastant per tenir una parada, i no tenen cap ajut.

per finalitzar voldria comunicar a la gent q si tots col .laborem
una mica u podem aconseguir.
ànims i a vendra força.

Ya no puede recibir valoraciones 0

Hemos bloqueado los comentarios y las correcciones de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.

Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios

Escribir comentario o corrección

3000 caracteres pendientes

Introduce el número de la imagen (Código de verificación para prevenir envios automáticos).

Código seguridad

Normas para comentar en 20minutos.es
  • Esta es la opinión de los internautas, no la de 20minutos.es.
  • No está permitido verter comentarios contrarios a las leyes españolas o injuriantes.
  • Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
  • Por favor, céntrate en el tema.
  • Normas y protección de datos